پیشخوانتحلیلعناوین اخبار

عوامل موثر بر نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازر پایگاه اینترنتی اینوستینگ، شوک ناشی از نتایج همه پرسی بریتانیا موجب شده است تا قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود در ۲ سال اخیر برسد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا پس از اعلام خبر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا سطح ۱۳۵۸ دلاری افزایش یافت ولی هم اکنون به زیر ۱۳۳۰ دلار بازگشته است.

۵۲ درصد مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای داده اند. دیوید کامرون نخست وزیر که از کمپین ادامه عضویت بریتانیا در اروپا حمایت کرده بود، قصد دارد از این سمت استعفا دهد.

این همه پرسی موجب تشدید نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی و بازارهای مالی جهان شده است. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است. نگرانی های مربوط به وضعیت رشد اقتصادی جهان و عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

به نظر می رسد در هفته پیش رو نیز نوسانات بازار های بین المللی همچنان ادامه داشته باشد. ارزش پوند تاکنون ۱۰ درصد کاهش داشته و بازارهای سهام نیز ۲۱۰۰ میلیارد دلار ارزش خود را از دست داده اند.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار  است در کنفرانس بانک مرکزی اروپا در پرتغال سخنرانی کند. این کنفرانس با حضور ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا روز چهارشنبه برگزار می شود. سرمایه گذاران بین المللی منتظر ارزیابی جانت یلن و دراگی از تاثیرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر اقتصاد جهانی و اقتصاد آمریکا هستند.

وزارت بازرگانی آمریکا روز سه شنبه آمارهای مربوط به رشد اقتصادی در سه ماه نخست امسال را منتشر خواهد کرد.

روز چهارشنبه نیز ژاپن وضعیت خرده فروشی را اعلام می کند. نرخ تورم آلمان و اسپانیا نیز منتشر خواهد شد. نر بیکاری آلمان نیز روز پنحشنبه اعلام می شود. منطقه یورو نیز نرخ تورم را اعلام خواهد کرد.

بانک مرکزی اروپا نیز متن مذاکرات نشست اخیر خود را در روز پنجشنبه منتشر خواهد کرد و کانادا نیز رشد اقتصادی ماهانه خود را با گزارشی اعلام می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا