عناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

رشد قیمت نفت در سایه نقدینگی بالای بازار/ نفت آمریکا ۴۸ دلار،

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از رویترز،‌ در معاملات روز جمعه، هر بشکه نفت برنت با رشدی ۳۳ سنتی نسبت به آخرین جایگاه خود ۵۰ دلار و ۴ سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با ۱۳ سنت افزایش به ۴۸ دلار و ۴۶ سنت رسید.

فعالان بازار  اعلام کردند قیمت‌های بالاتر نتیجه منقبض شدن بازار فیزیکی بوده است، بازاری که به دلیل عرضه مازاد در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ با سقوط قیمت مواجه شده بود و هم اکنون در حال بازگشت به تعادل است.

انتظار می‌رود برای حمایت از اقتصاد در حال نزول آسیا و به دلیل رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا،‌ تسهیل بیشتر سیاست‌های پولی اعمال شود. این در حالی است که سرمایه‌گذاران به همین دلیل پول بیشتری را در بازارهای کالا خرج می‌کنند. بازارهای کالایی یکی از بهترین عملکردها را در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶ به ثبت رسانده‌اند.

بانک ANZ روز جمعه اعلام کرد: « شبح تسهیل بیشتر در سیاست‌های پولی در سراسر دنیا به حمایت از بازارهای کالایی ادامه می‌دهد. با عملکرد فوق‌العاده این بازارها در سه‌ماهه دوم سال جاری، سرمایه‌گذاران به روند صعودی خود در این بازارها ادامه می‌دهند.»

قیمت‌ها همچنین از سوی بازارهای فیزیکی حمایت شده‌اند. با وجود افزایش تولید نفت اوپک به رکورد ۳۲٫۸۲ میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن، این سازمان انتظار دارد که تقاضا برای عرضه نفت اوپک همچنان بیشتر شود.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا