عناوین اخبار

طلا در آستانه ثبت پنجمین رشد هفتگی/ هر اونس ۱۳۳۱ دلار

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از رویترز، با رشد بازارهای سهام آسیایی در روز جمعه، و ادامه ریسک گریزی ناشی از شوک هفته گذشته برگزیت، دلار رد برابر ین و سبد شش واحد پولی دیگر تقویت شد.

هر اونس طلا با رشدی ۰٫۶ درصدی در معاملات امروز یکهزار ۳۳۱ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.
ادوارد میر، تحلیلگر اف‌سی‌استون گفت: « به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران به طور همزمان در حال افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود روی طلا و سهام هستند. یکی از این دو به تدریج از رشد باز خواهد ماند، ولی در حال حاضر، به نظر می‌رسد هر کدام از این دارایی‌ها با دینامیک مربوط به خود معامله می‌شوند.»
دانیل هاینز، تحلیلگر ANZ نیز اعلام کرد روند صعودی شمش در ادامه جابجایی این فلز گرانبها پس از رای به برگزیت بوده است.
وی همچنین افزود: «‌ در واقع شوک ناشی از برگزیت به پایان رسیده است، اما انتظارات برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در کوتاه مدت نیز از بین رفته است.»

سوسیته جنرال روز پنجشنبه با توجه به ترس از تنش‌های سیاسی، اقتصادی و مالی ناشی از رای هفته گذشته بریتانیایی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا، پیش‌بینی قیمت طلای خود را افزایش داد.
این بانک در یادداشتی اظهارکرد: « با نگاهی به جلو، به نظر می‌رسد که طلا همچنان یکی از بهره‌مندان از رکود اخیر باقی بماند.»
پس از اینکه رئیس بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد که این بانک باید محرک‌های پولی بیشتری به اقتصاد بریتانیا تزریق کند،  بازارهای سهام در روز پنجشنبه صعود پیدا کرد.

در معاملات امروز،‌هر اونس نقره با رسیدن به سطح ۱۹ دلاری بالاترین قیمت خود از سپتامبر ۲۰۱۴ را به ثبت رساند. پلاتین و پالادیوم نیز به ترتیب ۱٫۱ درصد و ۰٫۵ درصد افزایش قیمت داشتند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا