عناوین اخبار

رشد ۱۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی از بنادر ایران

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سهم تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در خرداد ماه هشت میلیون و ۱۶۰ هزار و ۳۵۴ تن و سهم کالای نفتی هم ۴ میلیون و ۴۰۵ هزار ۲۰ تن بوده است.

 تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی
براساس آمار منتشره سازمان بنادر و دریانوردی ایران، از کل آمار تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در خرداد ماه سهم تخلیه ۳ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۴۳۹ تن و سهم بارگیری ۴ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۹۱۵ تن اعلام شده است.
آمار واردات و صادرات هم در خرداد ماه به ترتیب ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۹۱۹ تن و ۴ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۶۷۹ تن بوده است. ترانزیت کالای غیرنفتی نیز در این بخش ۴۱۴ هزار و ۹۷۰ تن اعلام شد.

تخلیه و بارگیری کالای نفتی
در خرداد ماه امسال تخلیه کالاهای نفتی یک میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۸۵ تن و بارگیری آن ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۵ تن گزارش شده است.
در این مدت مجموع واردات کالاهای نفتی ۳۰۲ هزار و ۳۷۶ تن و میزان صادرات کالاهای نفتی با رشد ۱۲۲٫۴ درصدی به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار ۲۹۷ رسید و ترانزیت کالاهای نفتی نیز ۱۹۶ هزار و ۲۶۱ تن بوده است.
همچنین میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بنادر کشور در این مدت ۲۰۸ هزار و ۹۰۹ TEU ( واحد حمل کانتینر) گزارش شده و میزان جابه‌جایی مسافر نیز در این مدت به ۹۱۲ هزار و ۵۰۳ نفر رسیده است.
به گزارش ایرنا، در سال ۱۳۹۴ بیش از هشت میلیون مسافر در بنادر کشور جابه جا شدند که بیش از ۹۵ درصد آن به بنادر استان هرمزگان اختصاص دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا