پیشخوانعناوین اخبار

لیگ جهانی؛ مسیر صعود لاجوردی پوشان ایتالیا با شکست ایران هموار شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا از ساعت ۲۱ در چارچوب هفته سوم لیگ جهانی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند.

تیم ملی والیبال ایران در سه ست متوالی این مسابقه با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۱ مغلوب ایتالیا شد تا پنجمین ناکامی خود در این رقابت ها اما این بار در تهران به عنوان میزبان تجربه کرده باشد.
آبی پوشان ایتالیا با کسب این پیروزی که ششمین برد آنان در دور مقدماتی لیگ جهانی بود، ۱۸ امتیازی شدند.
سعید معروف، سید محمد موسوی، شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، محمد جواد معنوی نژاد، عادل غلامی و مهدی مرندی بازیکنان شروع کننده تیم ایران در این مسابقه بودند.
جیان لورنزو بلیینی سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا نیز در ابتدای این مسابقه از لوکا وتوری، عثمانی خوآنتورنا، سیمون جیانلی، ایوان زایتسف، سیمون بوتی، ماسیمو کولاچی (لیبرو) و متئو پیانو استفاده کرد.
جعفر علی از بحرین و نصر شعبان از مصر به عنوان داوران اول و دوم قضاوت این مسابقه را بر عهده داشتند.
این مسابقه هشتمین رقابت دو تیم ایران و ایتالیا در لیگ جهانی والیبال بود که در هفت دیدار قبلی چهار برد برای ایتالیا و سه پیروزی برای ایران ثبت شده است.
ظرفیت سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران یک ساعت و نیم قبل از شروع مسابقه ایران و ایتالیا تکمیل شد و تا شروع مسابقه پله های سیمانی ویژه تردد تماشاگران نیز پر از هواداران والیبال ایران شد.
نصراله سجادی معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی و غلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان نیز از جمله تماشاگران دیدار ایران و ایتالیا بودند.
امیر غفور و فرهاد قائمی که به دلیل مصدومیت و بیماری لیگ جهانی امسال را از دست دادند، این مسابقه را از کنار زمین نگاه می کردند.
تعدادی از هنرمندان سینما و تلویزیون، مهمانانی از سفارت خانه های کشورهای ایتالیا، آرژانتین و صربستان در تهران، پیشکسوتان و کارشناسان ورزش والیبال از جمله حاضران در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران هستند.
تعداد زیادی از تماشاگران پیراهن های سفید رنگ تیم ملی والیبال را بر تن کرده بودند و تعدادی نیز با لباس های ترکمنی در سالن حضور یافته بودند.
حضور بانوان تماشاگر که در کنار جایگاه ویژه مهمانان مستقر بودند، نسبت به دیدار روز قبل ایران و صربستان پررنگ تر بود.
درگیری لفظی عثمانی خوآنتورنا از ایتالیا با حمزه زرینی از ایران در ست سوم، یک کارت زرد برای این دوبازیکن داشت.
اذان مغرب در دومین روز مسابقات از بلندگوهای سالن پخش نشد که مهمی فراموش شده بود، زیرا تماشاگران حاضر در سالن زمان افطار را متوجه نشدند.
یک بالن کوچک دوربین دار در طول مسابقه تصاویری از سالن ضبط می کند که در زمان استراحت بین دو ست دوم و سوم ، مجتبی میرزاجانپور توپ خود را به این بالن زد و بالن برای مدتی از مسیر خود منحرف شد.
تیم ملی والیبال ایران فردا (یکشنبه) در آخرین مسابقه خود در لیگ جهانی سال ۲۰۱۶ به مصاف آرژانتین می رود.
قبل از دیدار ایران و ایتالیا دو تیم آرژانتین و صربستان به مصاف یکدیگر رفتند که صربستان سه بر صفر مغلوب شد.
تیم ملی والیبال ایتالیا از تاریخ پر افتخاری در لیگ جهانی برخوردار است که در ۲۷ دوره این رقابت ها حضور داشته است. این تیم هشت مدال طلا و عنوان قهرمانی لیگ جهانی را در پرونده کاری خود دارد که یک مدال طلا کمتر از برزیل پرافتخارترین تیم این رقابت ها است.
ایتالیا سهمیه بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو را نیز در جام جهانی ۲۰۱۵ با کسب نایب قهرمانی به دست آورده بود.
والیبال ایتالیا از ابتدای سال ۱۹۷۰ جای خود را در این ورزش جهان باز کرد و در بازی های المپیک سال ۱۹۸۴ لس آنجلس مدال برنز به دست آورد. تیم ملی والیبال ایتالیا سپس با هدایت خولیو ولاسکو به افتخارات زیادی در جهان دست یافت.
والیبال ایتالیا در سال های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۵ سه بار قهرمان جهان، یک بار قهرمان جام جهانی، شش بار قهرمان اروپا، هشت بار قهرمان لیگ جهانی و سه بار صاحب مدال رنگی در المپیک (نقره ۱۹۹۶ آتلانتا، برنز ۲۰۰۰ سیدنی و نقره ۲۰۰۴ آتن ) شده است.
مرحله مقدماتی سطح یک لیگ جهانی با حضور ۱۲ تیم از ۲۷ خرداد تا ۱۳ تیرماه پیگیری می‌شود و پس از پایان مرحله گروهی، پنج تیم برتر جدول به همراه لهستان به عنوان میزبان به مرحله نهایی صعود می‌کنند.
پنج تیم اول تا پنجم جدول به همراه لهستان میزبان مرحله نهایی، شش تیم مرحله نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۶ را تشکیل می دهند. رقابت های مرحله نهایی لیگ جهانی امسال در مدت شش روز پیگیری خواهد شد که سه روز نخست (چهارشنبه ۲۳ تا شنبه ۲۵ تیرماه) به دور مقدماتی این مرحله اختصاص دارد.
در این مرحله تیم های لهستان (میزبان) با تیم های سوم و چهارم جدول مقدماتی در گروه A و سه تیم اول، دوم و پنجم جدول دور مقدماتی در گروه B قرار می گیرند.
پس از سه روز مسابقه تیم های اول و دوم هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود می کنند و تیم های سوم از دور مسابقات حذف می شوند. تیم های شرکت کننده روز یکشنبه ۲۶ تیرماه استراحت دارند.
مرحله نیمه نهایی لیگ جهانی سال ۲۰۱۶ روز دوشنبه ۲۷ تیرماه انجام می شود و تیم های اول و دوم گروه های A و B به صورت ضربدری با هم بازی می کنند تا تیم های برنده به دیدار نهایی و بازنده به مسابقه رده بندی که روز سه شنبه ۲۸ تیرماه برگزار می شود، صعود کنند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا