پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

نباید همه مسئولیت مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی را بر دوش ناجا انداخت

حجه الاسلام “احمد سالک”، در حاشیه جلسه دیدار معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با وی گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که کشور ما امروزه با آن درگیر است مسئله آسیب های فرهنگی و اجتماعی به شمار می آید که باید برای رفع این موضوع به صورت ریشه ای برخورد کرد و با عوامل به وجود آمدن آن مقابله نمود.

وی یکی از عوامل بروز آسیب های فرهنگی و اجتماعی را حاشیه نشنی در کلانشهرها عنوان کرد و افزود: حاشیه های کلانشهرها امروز به یکی از مراکز بزرگ فساد و جرم تبدیل شده اند و وقتی بیشتر بررسی می کنیم می بینیم حاشیه نشینی خود معلول علت دیگری چون مهاجرت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، بر مبارزه ریشه ای و برخورد با معلول ها به جای علت ها در بروز ناهنجاری های اجتماعی تاکید کرد و عنوان داشت: اگر برای جوانان اشتغال فراهم کنیم یا جلوی مهاجرت از روستا هابه شهرها را بگیریم تاحاشیه نشینی شکل نگیرد قطعاً می توانیم در کاهش بروز بسیاری از آسیب ها و جرایم موفق شویم.

سالک با انتقاد از برخی مدیران که معتقدند باید قوانین جدید برای مقابله با ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی تصویب شود گفت: به عقیده من قوانین برای مقابله با این ناهنجاری ها کم نیستند اما مشکل ما این است که مجریان قانون باور لازم برای اجرای این قوانین را ندارند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تقدیر از اقدامات گسترده نیروی انتظامی در پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی تاکید کرد: همانطور که بارها گفته ایم ، باز هم می گوییم که نباید همه مسئولیت مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی بر دوش نیروی انتظامی باشد.

وی افزود: به عنوان مثال در قانون عفاف و حجاب ۲۶ دستگاه مسئولیت دارند اما در ظاهر می بینیم که فقط نیروی انتظامی به خاطر اینکه نوک پیکان برخورد با جرایم اجتماعی است به ناچار وارد میدان شده اما خبری از ۲۵ دستگاه دیگر نیست.

این نماینده مجلس ، گفت: انتظار من این است که مدیریت استان هماهنگی لازم در اجرای قانون برخورد با آسیب های اجتماعی بین دستگاه ها و سازمان ها را برقرار کرده و شخص استاندار محترم نیز محوریت این حرکت منسجم برعهده بگیرند و انشاء اله اثرات خوب این هماهنگی و انسجام را مردم استان به خوبی احساس کنند.

سالک از پشتیبانی و حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس از اقدامات نیروی انتظامی در اجرای طرح های امنیت اخلاقی و اجتماعی خبر داد و گفت: گزارش خوبی امروز از سوی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص اجرای طرح مذکور در استان ارائه شد که نشان می دهد این نیرو در ایجاد فضایی امن و آرام برای مردم و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی مصمم است و مطمئناً هرکجا که نیروی انتظامی خلاء های قانونی در زمینه های سخت افزاری و نرم افزاری اجرای طرح های خود را به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه کند این کمیسیون نیز با تصمیمات خود به این نیرو کمک خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا