حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

۲۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان کشف شد// رشد ۸۰۰درصدی پرونده های قاچاق ۵ میلیاردی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ، ،سردار “عبد الرضا آقاخانی” در نشست خبری تیرماه با اصحاب رسانه به تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و اهتمام جدی این فرماندهی به موضوع مذکور اشاره کرد و گفت: یکی از ماموریت های مهم پلیس استان در سه ماهه امسال مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود که قدم های موثری در این زمینه نیز برداشته شد و ۱۹۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین و اتوبوس حامل کالای قاچاق توقیف و بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و به اداره اموال تملیکی تحویل شده است.

وی از افزایش ۸۰۰درصدی تشکیل پرونده های قاچاق با ارزش پنج میلیارد ریال و همچنین افزایش ۴۷ درصدی تشکیل پرونده های قاچاق بالای یکصد میلیون ریال در پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان خبر داد و گفت: در مجموع کل پرونده های قاچاق طی سه ماهه امسال ۱۰۰۲ درصد افزایش داشته و یکهزار و ۸۴ نفر متهم در این زمینه دستگیر شدند که آمارها نشان می دهد قاچاق کالا به یک چالش جدی و ماموریت حساس برای نیروی انتظامی تبدیل شده است و ما باید در این زمینه برنامه های قوی و منسجم تری داشته باشیم.

این مقام مسئول سپس به موضوع اجرای طرح ویژه امنیت اخلاقی و اجتماعی که از اول خرداد ماه کلید زده شده بود اشاره کرد و با موفق توصیف کردن این طرح اظهار داشت: مرحله اول طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی با محوریت برخورد با اراذل و اوباش اجرا شد و بعد از برخورد با دو شبکه مخوف اراذل و اوباش و به هلاکت رسیدن دو نفر از آنان در درگیری با ماموران ، شاهد خود معرف شدن تعداد زیادی از این گونه افراد بودیم که نشان دهنده تاثیر مستقیم برخورد پلیس بوده و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

وی افزود: همچنین در ادامه این طرح ۲۰ ایستگاه جدید امنیت اخلاقی و اجتماعی در سطح شهر اصفهان با رویکرد ارائه مشاوره و ارشاد به افراد هنجار شکن راه اندازی شد که پس از آن شاهد تماس های اعلام رضایت مردم و خانواده ها  از این ایستگاه ها بودیم.

این مقام مسئول، برخورد با دوردور و دودی کردن شیشه خودروها و جلوگیری از سگ گردانی در مجامع عمومی و کنترل باغ تالار ها، اماکن و صنوفی که متصدیان آنها شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند را از دیگر برنامه های صورت گرفته در مرحله اول طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی در سطح استان عنوان کرد.

آقاخانی با بیان اینکه مرحله دوم این طرح با محوریت برخورد با کانون های جرم از اول مرداد ماه اجرا می شود گفت: تمام کانون های جرم در مناطق و محله های استان شناسایی و سناریوی برخورد با عواملی که این محله ها را به کانون های جرم برای خود و همدستانشان تبدیل کردند طراحی شده و ان شاء الله با اجرای طرح مذکور امیدواریم بتوانیم دغدغه مردم در این زمینه را برطرف کنیم.

فرمانده انتظامی استان در ادامه به عملکرد بخش های دیگر این فرماندهی در سه ماهه اول امسال پرداخت و اظهار داشت: در این مدت نزدیک به ۱۰ تن مواد مخدر توسط ماموران پلیس استان کشف شد که هشت تن آن تریاک ، یک تن و ۹۰۰ کیلوگرم آن حشیش، ۳۵ کیلوگرم هروئین، ۳۵ کیلوگرم مرفین ، ۲۷ کیلوگرم شیشه و مابقی سایر موادشامل شیره و سوخته تریاک و… بودند و در این زمینه تعداد ۲۰۵ دستگاه خودرو و ۳۳ موتورسیکلت توقیف و ۳۹ باند و شبکه قاچاق مواد مخدر منهدم شدند.

وی کاهش چهار درصدی جرایم خشن، افزایش ۴۰ درصدی کشف سرقت، افزایش هفت درصدی دستگیری سارقان، افزایش ۳۵ درصدی کشف قتل و افزایش هفت درصدی کشف مواد مخدر را به عنوان دیگر موفقیت های این فرماندهی در سه ماهه اول سال جاری نام برد.

سردار آقاخانی در خصوص ارتباط مردم با سامانه های ۱۱۰ و ۱۹۷ در مدت سه ماهه امسال گفت: در این مدت ۴۲۰ هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده که ۳۰۰ هزار تماس آن عملیاتی بودند و بیش از ۲۵ هزار نفر نیز با دفتر نظارت همگانی پلیس ارتباط برقرار کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش دو درصدی برخوردار بود.

هشدارهای فرمانده انتظامی استان به متخلفان

فرمانده انتظامی استان در پایان این نشست خبری هشدارهایی نیز به برخی از متخلفان ارائه کرد که این هشدارها به شرح زیر است:

۱- به همه چایخانه دارانی که دارای مجوز نیستند اعلام می کنیم که در صورت عدم دریافت مجوز با برخورد قانونی و پلمپ محل کسب خود مواجه می شوند و چایخانه دارانی که دارای مجوز هستند اما مرتکب برخی بی انضباطی مانند پاتوق شدن برای افراد اراذل و اوباش و موادفروش ها و… شوند نیز با آنها برخورد می شود.

۲-به همه رانندگان بی انضباطی که حقوق عابران پیاده را رعایت نمی کنند و در پشت خط عابر پیاده توقف نمی کنند هشدار می دهم که پلاک خودروهای آنها توسط دوربین ثبت شده و برایشان جریمه صادر می شود و همچنین رانندگانی که خودروهایشان را در ایستگاه های اتوبوسرانی و تاکسیرانی پارک می کنند بدانند که علاوه بر اعمال قانون ،خودروی آنها با جرثقیل به پارکینگ منتقل خواهد شد.

۳-با متصدیان فروشگاه ها و واحدهای صنفی که از خانم های بد پوشش و آرایش کرده برای جلب مشتری استفاده می کنند به شدت برخورد و پس از چند بار تذکر نسبت به پلمپ آنها اقدام می شود همچنین گزارش های مردمی از برخی از صنوف فروش پوشاک به دست ما رسیده که از مانکن های غیر متعارف در پشت ویترین ها استفاده می کنند که به متصدیان این واحدها نیز هشدار می دهیم هرچه زودتر این مانکن ها را جمع آوری کنند.

۴-به کسانی که خارج از ضوابط و چتر سازمان های قانونی اقدام به راه اندازی کلاس ها آموزشی، سالن ها و کلوپ های ورزشی می کنند نیز هشدار می دهیم که هرچه زودتر نسبت به اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح اقدام کنند زیرا در صورت عدم دریافت مجوز پلیس نسبت به پلمپ این واحدها اقدام می کند.

۵-به متصدیان تالارها و باغ تالارها که بعد از ماه مبارک رمضان فعالیت خود را از سر می گیرند هشدار می دهم که در صورتی که گزارش هایی در خصوص استفاده از موسیقی های زننده و ناهنجار و اختلاط زن و مرد در آن ها به پلیس ارائه شود برخورد ویژه و حتی پلمپ این اماکن در دستور کار پلیس قرار می گیرد.

۶-بامغازه های صوتی که اقدام به نصب دستگاه و وسایل صوتی غیر متعارف و ناهنجار در داخل اتومبیل ها می کنند ، برخورد می شود.

۷-با کاروان های عروسی که بعد از ماه مبارک رمضان در سطح شهر راه اندازی می شوند در صورتی که باعث آلودگی صوتی و بی انضباطی در سطح شهر شده و نارضایتی مردم را در پی داشته باشند برخورد و نسبت به توقیف خودروهای آنها اقد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا