اقتصاد پرداخت و بانکپیشخوانعناوین اخبار

نرخ های جدید سود تسهیلات بانکی ابلاغ شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازبانک مرکزی، در این بخشنامه آمده است:

« بدین‌وسیله به استحضار می‌رساند شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و بیستمین جلسه مورخ هشتم تیرماه ۱۳۹۵ با تایید و حمایت کامل از اقدامات و تدابیر بانک مرکزی در فراهم کردن و تمهید شرایط برای کاهش نرخ‌های سود بانکی همسو و متناسب با اقتضائات اقتصاد کلان بویژه نرخ تورم و استقبال از تفاهم و توافق اخیر شبکه بانکی کشور درباره تعدیل نرخ‌های سود علی‌الحساب سپرده‌های بانکی و تایید و تصویب نرخ حداکثر ۱۵ درصد برای سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار یک‌ساله مقرر کرد:
نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی بانک‌ها و موسسه های اعتباری و همچنین نرخ سود مورد انتظار عقود مشارکتی قابل درج در قرارداد میان بانک یا موسسات اعتباری و مشتری، حداکثر معادل ۱۸ درصد تعیین می‌شود.
همچنین نرخ سود تسهیلات بانک کشاورزی برای تسهیلات سرمایه‌گذاری معادل ۱۵ درصد و برای سایر تسهیلات معادل ۱۸ درصد تعیین شد».
در ادامه این بخشنامه آمده است: با تاکید بر اینکه مصوبه یاد شده از تاریخ شانزدهم تیرماه ۱۳۹۵ لازم‌الاجراست، خواهشمند است دستور فرمایند مراتب به قید تسریع به همه واحدهای ذی‌ربط آن بانک/موسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ و بر حسن اجرای آن تاکید و نظارت دقیق شود.
همچنین مقتضی است ترتیبی اتخاذ شود تا نسخه‌ای از بخشنامه ابلاغی به واحدهای ذی‌ربط، به مدیریت کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری این بانک ارسال شود.
اقتصام ** ۳۰۶۵ **۱۹۶۱
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا