شهر و جامعهعناوین اخبار

همایش اهمیت مهارت آموزی در خانواده و جامعه در اداره کل فنی و حرفه ای اصفهان بر گزار شد

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، همایش اهمیت مهارت آموزی در خانواده و جامعه با حضور ابوطالب جلالی مدیر کل استان، هیئت مدیره بنیاد فرهنگی امام محمد باقر (ع)، مسئولین اداره کل و بیش از ۴۰۰ نفر از خانواده ها و دانش آموزان بنیادفرهنگی امام محمدباقر (ع) با همکاری مرکز شهید رجایی استان اصفهان در محل سالن سنجش و مهارت این اداره کل برگزار گردید.

در ابتدا مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان ضمن خیرمقدم به مسئولین، خانواده ها و فرزندان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، هدف از برگزاری این همایش را بحث پیرامون پدیده شوم بیکاری که یکی از دغدغه ها و دل نگرانی هایمهم مسئولین و خانواده ها برای آینده و سرنوشت فرزندانشان در رسیدن به شغل ایجاد شده است، عنوان نمود.

جلالی بیان داشت: آموزش های فنی و حرفه ای علاوه بر مهارت های عمومی، مطالعات پیرامون فناوری و علوم وابسته به فناوری های نوین را به صورت عملی در اختیار جوانان قرار می دهد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان افزود: در استان اصفهان سندی تنظیم گردیده است که برگرفته از قابلیت ها و مزیت های منطقه می باشد که فرصت های شغلی متنوعی را برای جوانان فراهم نموده است.

جلالی ضمن تأکید بر اشاعه فرهنگ مهارت آموزی از دوران طفولیت گفت: با این دیدگاه فرزندان در دوران متوسطه آموزشی مسیر شغلی و زندگی خود را پیدا نموده و اعتماد و اطمینان خانواده ها برای ورود فرزندان به این دالان و رسیدن به شغل بسیارتأثیرگذار است.

در ادامه سلیمانی مربی پیشکسوت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در زمینه اعتماد به نفس فرزندان،‌آشنایی دانش آموزان با آموزش های مهارتی جدید، همکاری تأثیرگذار والدین در سرنوشت فرزندان مطالبی را بیان نمود.

در پایان خانم جوان مدیر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای پایا به منظور ارزیابی رغبت ها و علائق دانش آموزان در زمینه تحصیلی و شغلی فرم هایی را در اختیار دانش آموزان بنیاد فرهنگی امام محمد باقر (ع) قرار داد و پیرامون کارآفرینی و کسب و کار مواردی را بیان نمود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا