عناوین اخبار

ایرانسل افشا، سرقت و هک اطلاعات مشترکان خود را تکذیب کرد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، خبر افشا شدن اطلاعات ۲۰ میلیون مشترک ایرانسل توسط یک ربات در روزهای اخیر مانند بمب ترکید و همه مردم را درگیر خود کرد، به گونه ای که بسیاری از هموطنان از انتشار اطلاعات شان ابراز نگرانی کردند.
ابراز نگرانی مردمی موجب شد سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در موضع گیری سریع خبر از آن بدهد که براساس دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف صیانت از اطلاعات کاربران، ربات فاش کننده اطلاعات کاربران اپراتور تلفن همراه ایرانسل با اقدامات انجام شده مسدود شده و کاربران نگران نباشند.
«محمدرضا فرنقی راد»  گفته بود، تلاش های صورت گرفته باعث شد این ربات شناسایی و مسدود شود و اطلاعات کاربران این اپراتور تلفن همراه کشور دیگر از سوی این ربات افشا نخواهد شد.
وی بیان کرده بود، همکاری با پلیس فتای کشور برای شناسایی فرد متخلف ادامه دارد و اطلاعات آن پس از این در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.
پیش از این یک منبع آگاه گفته بود، دو سال پیش اطلاعات کاربران این اپراتور تلفن همراه به سرقت رفت که اقدام برای شناسایی و برخورد با آن صورت گرفت.
محمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات که روز یکشنبه گذشته (۱۳ تیرماه) برای ارایه گزارش عملکرد مجموعه تحت مدیریت اش به مجلس شورای اسلامی رفته بود، در پاسخ به سووال نمایندگان مردم گفته بود که اطلاعات فاش شده اپراتور دوم تلفن همراه(ایرانسل) مربوط به اطلاعاتی است که ۲سال و نیم قبل از سوی فردی متخلف در یکی از نهادهای امنیتی فاش شده و چیز تازه ای نیست.
واعظی بیان کرده  بود، ‌دو سال و نیم پیش یکی از اپراتورهای تلفن همراه همه اطلاعات مشترکان خود را بنا به درخواست یکی از نهادهای امنیتی در اختیار این نهاد قرار داد. فردی متخلف در این نهاد با آگاهی از وجود اطلاعات مشترکان این اپراتور اقدام به فروش آنها به مبالغ ناچیزی کرد و اطلاعات همان زمان فاش شد.
واعظی به فاش شدن مجدد این اطلاعات در روز های اخیر توسط افرادی بوسیله یک ربات در تلگرام اشاره کرده و گفته بود با برملا شدن مجدد این اطلاعات اقدام لازم برای مسدود کردن ربات صورت گرفت و جلوی فعالیت این ربات گرفته شده است.
اپراتور گفته شده نیز شکایت از فردی که اطلاعات را فاش کرده ، در دستور کار خود قرارداده است و آن را تا به سرانجام رسیدن پیگیری خواهد کرد.
واعظی به مردم اطمینان داده بود اطلاعات فاش شده اطلاعات تازه ای نیست و پیگیری های لازم تا حصول نتیجه ادامه خواهد یافت.
اما اکنون اپراتور دوم تلفن همراه کشور اقدام به صدور بیانیه ای کرده است که در بخشی از آن تاکید شده با تمهیدات و حفظ به‌روزترین استانداردهای ایمنی اطلاعات، سیستم‌های اطلاعاتی و اطلاعات مشترکان ایرانسل هرگز افشا، سرقت و هک نشده‌ و مورد نفوذ و یا در اختیار غیر قرار نگرفته‌ است.
ایرانسل در بخش ابتدایی بیانیه خود ضمن تشکر و قدردانی از اظهارات محمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات و نیزاقدام های سریع و اطلاع ‌رسانی پلیس فتا ، افزود، این اپراتور مطمئن است اطلاعات مشترکان به سرقت نرفته است.
در بخش دیگر اطلاعیه اپراتور دوم تلفن همراه کشور تصریح شده است مشترکان ایرانسل بزرگترین سرمایه هستند و هزاران نفر و صدها شرکت برای خدمت‌رسانی و خلق تجربه‌ای متفاوت برای این سرمایه پرارزش شبانه‌روزی تلاش می‌کنند.
این بیانیه افزود: حفظ محرمانگی و حریم خصوصی مشترکان جزء اصول اولیه و قطعی ایرانسل است و این شرکت هرگز و تحت هیچ عنوانی نه‌تنها اطلاعات مشترکان خود را در اختیار غیر قرار نداده، بلکه برخلاف برخی از اپراتورها با چشم‌پوشی از درآمد قابل ملاحظه، حتی از ارایه اطلاعات مشترکان به شرکت‌های تبلیغاتی دارای مجوز نیز خودداری کرده است.
ایرانسل دراین اطلاعیه  افزود: در آستانه بهره‌برداری از پروژه ملی ترابردپذیری شماره‌ها، که براساس آن مشترکان می‌توانند با حفظ شماره خود از اپراتوری به اپراتور دیگر مهاجرت کنند و با پیش‌بینی سیل عظیم مشترکان که به دلیل استفاده از خدمات و سرویس‌های پیشرفته چون نسل چهارم اینترنت، آماده مهاجرت به ایرانسل هستند، دامن زدن به این سناریوی تکراری امری محتمل بود.
در پایان بیانیه ضمن تشکر از اصحاب رسانه برای پیگیری دلسوزانه مطلب، تاکید شده است که ایرانسل همواره حفظ محرمانگی و حریم خصوصی مشترکان را در همه امور از جمله اطلاعات شخصی مشترکان محترم شمرده و در این خصوص اهتمام ویژه دارد. اطمینان داریم اعتماد متقابل بین ایرانسل و سرمایه اصلی‌اش یعنی مشترکان سلب شدنی نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا