پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

آتش سوزی دوباره در پتروشیمی بوعلی ماهشهر

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، گفته می شود نشت نفت از مخزن ۲۰۰۱ مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهرو حرارت شدید باقیمانده در محل، علت آتش سوزی دوباره بوده است.

عبدالرسول دشتی رئیس کل روابط عمومی شرکت هلیدنگ خلیج فارس نیز با تایید آتش سوزی دوباره در این مخزن گفت:تلاش همکاران برای اطفای حریق ادامه دارد.
به گزارش ایرنا یکی از واحدهای مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی شهرستان بندر ماهشهر از ساعت ۱۷ عصر چهارشنبه – دیروز – دچار آتش سوزی شد.
خاموش کردن کامل آتش مخزن ٢٠٠١ مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا براساس آخرین تمهید تیم های آتش نشانی مستقر در محل آتش سوزی سایت ۴ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ریختن فوم های مخصوص از سه جهت انجام شد.
آتش سوزی در برج ٨٠٠١ که با ١٢١ متر ارتفاع یکی از بلندترین برجهای پتروشیمی است، بامداد امروز (پنجشنبه، ١٧ تیرماه) تقریبا بطور کامل مهار شده بود.
برجی که آتش آن مهار شد، بلندترین برج فلزی خاورمیانه به ارتفاع ١٢١ متر به وزن ١۵٠۵ تن و قطر ٨ متر است. این برج سال ٧٨ از سوی شرکت توسعه شبکه های صنعتی ایران و با استفاده از جرثقیل ١٢٠٠ تنی نصب شد.
شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ٣۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع است،خوراک پتروشیمی ماهشهر نفتای سبک و سنگین و بنزین پیرولیز است که از کارخانجات NGL (١٠٠٠/٩٠٠ پازنان) و پتروشیمی امیرکبیر تامین می شود و در فرآیندهای موجود در واحدهای عملیاتی مختلف به محصولات با ارزش و سود آور آروماتیکی نظیر پارازایلین و ارتوزایلین و بنزن تبدیل می شود.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا