پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

وضعیت در پتروشیمی بوعلی ماهشهر به حالت عادی بازگشت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،هاشم بالدی با اشاره به خاموش شدن آتش در این پتروشیمی در ساعت ۲ بامداد امروز بیانکرد: از ظهر امروز در پتروشیمی بوعلی شرایط عادی اعلام شده و تجهیزات آتش نشانی و نیروی انسانی که از شهرهای اهواز، آبادان، آغاجاری، ماهشهر، بندر امام و اداره بنادر و کشتیرانی برای کمک به مهار آتش در حالت آماده باش بودند، به محل خدمت خود بازگشتند.

وی افزود: خوشبختانه تلفات جانی در این حادثه نداشتیم و مصدومیت ها نیز شامل گرمازدگی و مسمویت با گاز و یا سوختگی سطحی بوده است.
بالدی با اشاره به بازسازی بخش های آسیب دیده این واحد افزود: برآورد خسارت به دکل، برج ها و مخازن توسط مسئولان پتروشیمی در حال انجام است.
وی همچنین از آسیب شناسی حادثه آتش سوزی سه روزه در پتروشیمی بوعلی خبر داد و گفت: این حادثه نقاط ضعف و قوت بسیاری را برای ما روشن کرد و باید این حادثه به عنوان یک تجربه برای به حداقل رساندن این حوادث باشد.
بالدی با بیان اینکه دلیل این حادثه هنوز مشخص نشده افزود: دلیل اولیه آتش سوزی، نشت مواد شیمیایی ناشی از تعمیرات و یا نشت تاسیسات اعلام شده اما هنوز معلوم نیست دلیل نشت چه عاملی بوده است.
وی گفت: الزامات زیست محیطی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل باید در این واحد رعایت و تاسیسات و شبکه آبرسانی و سامانه ایمنی کنترل می شد زیرا نقص در این موارد بوده که منجر به این حادثه شده است.
بالدی تاکید کرد: دود ناشی از سوختن مواد نفتی موجود در مخزن باعث آلودگی هوا شده بود اما میزان این آلودگی باید توسط محیط زیست خوزستان اعلام شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان همچنین اظهارکرد: با توجه به وسعت حادثه و خاموش نشدن آن در ساعات اولیه، از استان های دیگر چهار فروند بالگرد و یک فروند هواپیما درخواست کردیم اما این تجهیزات کمک زیادی نکرد و عملیات ‘حمله به آتش’ که در ساعت ۱۴ روز جمعه انجام شد موفقیت آمیز نبود؛ در نهایت با کاهش سوخت موجود در مخزن و به وسیله فوم، آب و تجهیزات زمینی، این آتش سوزی خاموش شد.
بر اساس این گزارش، آتش سوزی مجتمع پتروشیمی ابوعلی سینا در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر از چهارشنبه ١۶ تیر آغاز و بامداد شنبه مهار شد.
گستردگی این حادثه و احتمال سرایت آتش به سایر مجتمع های پتروشیمی، شرایط حساسی بوجود آورد که وزیر نفت و رئیس سازمان مدیریت بحران را به منطقه کشاند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا