شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری کنفرانس بین‌المللی کیفیت خدمات در مهمان‌نوازی و گردشگری در اصفهان

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، نشست صمیمی با حضور دکتر حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، پروفسور جعفر جعفری دانشمند اصفهانی و صاحب‌نظر حوزه گردشگری و جمالی‌نژاد شهردار اصفهان به میزبانی شهرداری اصفهان با موضوع بررسی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت گردشگری در نصف جهان برگزار شد.

غلامعلی حدادعادل در این دیدار با اشاره به اهمیت گردشگری اظهار کرد: یکی از کارهایی که ما می‌توانیم در حوزه گردشگری انجام دهیم این است که ما لغات و اصطلاحات گردشگری را به فارسی بازگردانیم.

وی با بیان اینکه یکی از گروه‌های فعال فرهنگستان زبان و ادب فارسی گروه گردشگری است، تصریح کرد: با کمک این گروه بیش از یک‌هزار واژه گردشگری معادل‌سازی فارسی شده تا زبان فارسی از این منظر نیز تقویت شود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تاکید بر اینکه پس از انقلاب حوزه دیگری از گردشگری که همان گردشگری مذهبی است، قوت گرفته است، ادامه داد: همچنین بنیاد سعدی در ۲۰۰ نقطه دنیا کلاس زبان فارسی برگزار می‌کند و تا یک ماه دیگر در حدود ۲۵۰ نفر فارسی‌آموز از ۴۰ کشور دنیا به ایران سفر می‌کنند تا در دانشگاه علامه طباطبایی آموزش ببینند.

وی اضافه کرد: این افراد به مدت سه روز نیز به اصفهان سفر می‌کنند تا از اماکن تاریخی این شهر بازدید کنند و از نزدیک با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی نصف‌جهان آشنا شوند.

برگزاری کنفرانس بین‌المللی کیفیت خدمات در مهمان‌نوازی گردشگری

پرفسور جعفر جعفری نیز در ادامه این دیدار اظهار کرد: صنعت توریسم کشور سال‌های زیادی است که با مشکلات فراوانی روبرو شده و همچنان بدون حل باقی مانده است.

وی با اشاره به کنفرانس بین‌المللی کیفیت خدمات در مهمان‌نوازی و گردشگری که روزهای ۲۶ و ۲۷ تیرماه در اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: افراد آشنا به امور هتل‌داری روز دنیا برای حضور در این کنفرانس دعوت شده‌اند تا کشورمان بتواند از حضور آنها و توسعه گردشگری خود استفاده‌های لازم را بکند.

دانشمند برجسته و صاحب‌نظر حوزه گردشگری ادامه داد: در این گردهمایی که فعالان حوزه گردشگری در آن حضور خواهند داشت، موضوعات مرتبط با کیفیت خدمات در صنعت گردشگری و میهمان‌نوازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این برنامه با هدف بهبود تجربه گردشگر و همچنین ارتقای ادراک و ارتباطات ملی و بین‌المللی، همکاری میان رشته‌ها و حرفه‌های مختلف را تقویت می‌کند.

جعفری اضافه کرد: سخنرانی متخصصان برجسته بین‌المللی، برگزاری میزگرد و کارگاه، ارائه انفرادی و تقدیر از مقالات برگزیده از بخش‌های اصلی این برنامه است و همچنین از نویسندگان ۲۰ مقاله برتری که در این همایش ارائه می‌شود، دعوت خواهد شد که مقاله خود را در قالب یک کتاب به چاپ برسانند.

حضور گردشگران خارجی در کشور بسیار کم است

شهردار اصفهان نیز در ادامه این دیدار گفت: شهرداری اصفهان در دو سال گذشته محور سازمان میراث فرهنگ ناملموس جهان بوده و در این زمینه فعالیت‌های بسیار خوب و زیادی انجام داده است.

مهدی جمالی‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر این جریان‌سازی تلنگری به مسئولان کشوری بود تا میراث معنوی ناملموس کشورمان که از نسل‌های گذشته به ما رسیده، از بین نرود.

وی با بیان اینکه با تمام تلاش‌های صورت گرفته حضور گردشگران خارجی در کشورمان بسیار کم است، بیان کرد: هم‌اکنون حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ایجاد زیرساخت‌ها چشمگیر است به نحوی که هتل‌های متعدد مانند هما، شهر رویاها، هتل سالن اجلاس، هتل‌های سیتی‌سنتر و … در حال ساخت هستند.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا