پیشخوانعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

نفت و طلا ارزان شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  رویترز؛بهای جهانی نفت در ساعات آغازین نخستین روز هفته کاهش یافت. ازسرگیری فعالیت دکل‌های حفاری نفت شیل آمریکا و ظهور نشانه‌هایی از ضعف اقتصادی در بازارهای آسیایی از علل اصلی کاهش بهای طلای سیاه عنوان شده است.

بر این اساس، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۳۸ سنت کاهش ۴۶ دلار و ۳۸ سنت معامله شد. نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۴۶ سنت کاهش ۴۴ دلار و ۹۵ سنت داد و ستد شد.

بهای نفت در حالی با روند کاهشی همراه است که وزیر نفت عربستان هفته گذشته از تعادل در بازار نفت خبر داده بود. تخفیف ۴۰ سنتی نفت سبک ایران و افزایش حجم تولید نفت کانادا از دیگر دلایل کاهش بهای نفت هستند.

موسسه مالی «گلدمن ساکس» نیز پیش‌بینی کرد، میانگین بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای دو سال آینده بین ۴۵ تا ۵۰ دلار در هر بشکه خواهد بود.

در همین حال بهای هر اونس طلا در نخستین ساعات مبادلات روز دوشنبه به سطح ۱۳۷۴ دلار در هر اونس افزایش یافت و در معاملات اواسط امروز با ۰٫۱ درصد کاهش به کمتر از ۱۳۶۸ دلار در هر اونس رسید.

بر این اساس، افزایش ۰٫۴ درصدی ارزش دلار از روز جمعه آغاز شده است و ادامه این روند می‌تواند بر بهای فلز زرد تأثیر گذاشته و بهای هر اونس طلا را طی روزهای آینده به کمتر از ۱۳۶۲ دلار کاهش دهد.

پس از انتشار آمار اشتغال در آمریکا در روز جمعه بهای فلز زرد به کمتر از ۱۳۳۵ دلار سقوط کرد. این در حالی است که با اعلام نتایج همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بهای طلا تا بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا