بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانعناوین اخبار

رشد اندک شاخص کل بورس

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، هرچند در هفته گذشته شاخص کل بورس روند نزولی داشت، اما در این هفته همچنان به رشد آرام خود ادامه می دهد به طوری که امروز(دوشنبه) سهامداران بیش از ۸۴۵ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۲ هزار و ۵۱۶ میلیارد ریال در ۵۷ هزار نوبت معاملاتی دادوستد کردند.
بازار امروز شاهد رشد همه شاخص های منتخب به جز شاخص بازار دوم بود. به این ترتیب شاخص بازار اول ۱۵۹ واحد بالا رفت اما شاخص بازار دوم ۶۱۰ واحد نزول را تجربه کرد.
نمادهای مپنا، فولاد خوزستان، بانک ملت، مخابرات و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. این در حالی بود که پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کرده و مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.
همچنین امروز تراکتورسازی ایران، سرمایه گذاری آتیه دماوند، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، ایران ارقام، لیزینگ صنعت و معدن، دارویی رازک و توسعه معادن روی بیشترین تقاضای خرید را داشتند.
در مقابل، نمادهای صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر، داروسازی دکتر عبیدی، کنتورسازی، سرامیک صنعتی اردکان، فیبرایران، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری با بیشترین عرضه ها، سنگین ترین صف های فروش را داشتند.
در پایان معاملات امروز، سایپا با معامله ۷۱ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله ۱۹۶ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا