عناوین اخبار

پاداش دلاری مدال آوران ایران در بازی های المپیک اعلام شد

به گزارشپایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از کمیته ملی المپیک، کیومرث هاشمی درتازه ترین نشست هماهنگی سرپرستان اعزامی به بازی های المپیک ریو که روز دوشنبه برگزار شد، افزود: درطول دو سال گذشته در ۱۴ رشته ورزشی موفق به کسب سهمیه المپیک شده ایم و با توجه به سطح توقعی که از هر رشته می رود، امیدوارم دراین بازی ها عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تا به امروز تمامی اقدامات لازم و مورد نیاز برای ورزشکاران اعزامی و هماهنگی های لازم برای نیاز ورزشکاران در دهکده بازیها انجام گرفته است، افزود: به طور مرتب در دهکده بازی ها جلساتی را با حضور سرپرستان رشته های ورزشی اعزامی به ریو برگزار خواهیم کرد و امیدواریم تا روز اعزام به این بازیها شرایط و امکانات موجود مناسب تر از گذشته شود.
رئیس کمیته ملی المپیک همچنین درخصوص تسهیلاتی که برای ورزشکاران مدال آور در المپیک در نظر گرفته شده گفت: تسهیلات فعلی نسبت به گذشته با رشدی سه و نیم برابری مواجه شده است و ورزشکارانی که موفق به کسب مدال طلا شوند ۳۰۰ سکه طلا از سوی وزارت ورزش و ۱۰ هزار دلار از سوی کمیته ملی المپیک، برای کسب کنندگان مدال نقره ۲۰۰ سکه طلا و ۵ هزار دلار و همچنین ورزشکارانی که مدال برنز را بر گردن بیاویزند، تعداد ۱۲۰ سکه طلا و ۳ هزار دلار به عنوان پاداش در نظر گرفته شده است که در کنار این تسهیلات ورزشکاران مدال آور هدایا و پاداش هایی را نیز از سوی سازمانها و ارگانهای خصوصی دریافت خواهند کرد.
در ادامه این نشست شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز با تشکر از مدیران، اعضای کادر فنی و ورزشکارانی که با توجه به تمامی کمبود ها و شرایط سخت اقتصادی تا کنون ۶۳ سهمیه را برای حضور در المپیک کسب کرده اند، گفت: از مدیران سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت ورزش و جوانان که بودجه را تمام و کمال در اختیار کمیته ملی المپیک قرار داده اند، تشکر می کنم. مشغولیات ذهنی ورزشکاران از این لحاظ مرتفع و بیش از پیش آماده افتخار آفرینی برای کشور عزیزمان ایران هستند.
سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک ریو نیز در این نشست اظهار داشت: ۲۳۹ فعالیت در قالب ۱۰ هزار ساعت کار برای این مهم طراحی شده که قبل، حین و پس از اعزام به بازی ها انجام می گیرد.
اصغر رحیمی با اشاره به اینکه گروه نخست و پشتیبانی ۳۱ تیرماه به ریو اعزام خواهد شد، افزود: سرپرستان باید اقدامات لازم برای تحویل خودرو، هتل و آپارتمان های اسکان ورزشکاران را در دهکده بازی ها انجام دهند و پس از آن نیز هفتم مرداد ماه نخستین گروه ورزشکاران ایرانی به این بازی ها اعزام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا