بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانعناوین اخبار

معلاملات آنلاین گواهی سکه طلا در بورس کالا آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از بورس کالا، حامد سلطانی نژاد این مطلب را در حاشیه نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در جمع خبرنگاران بیان کرد: معامله گران آنلاین سهام از امروز می توانند، نسبت به معاملات نقدی سکه بهار آزادی در بورس کالا اقدام کنند.

معامله گران آنلاین سهام کارگزاری های آتی ساز بازار، امین آوید، بانک رفاه، بانک سپه، بانک کشاورزی، بانک ملت، بهمن، بانک انصار، پیشگامان بهپرور، ستاره جنوب، سهم آشنا، سی ولکس کالا، کالاسپهر، کالای خاورمیانه، مفید و نماد شاهدان از امروز می توانند با انتخاب نماد سکه از نمادهای قابل معامله در سامانه معاملات برخط سهام، نسبت به خرید و فروش نقدی سکه ( گواهی سپرده کالایی سکه) اقدام کنند.
تاکنون شرکت های کارگزاری نامبرده، دسترسی به معاملات برخط گواهی سپرده کالایی فلزی را برای مشتریان خود فراهم کرده اند و بزودی دیگر شرکت های کارگزاری همکار سایر شرکت های نرم افزاری نیز این دسترسی را برای مشتریان خود فراهم خواهند کرد.
بستر معاملات آنلاین گواهی سپرده کالایی سکه طلا که همان حکم معاملات نقدی سکه را دارد، روی بستر معاملات آنلاین سهام فراهم شده است و معامله نقدی سکه در این سامانه همانند معامله یک سهم است و بر این اساس، معاملات نقدی سکه در این سامانه نیز همانند سهام همه روز از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۲٫۳۰ برای مشتریان امکان پذیر خواهد بود.
هم اکنون نماد سکه در سامانه معاملات برخط سهام باز شده است و معامله گران می توانند همه روزه نسبت به خرید و فروش نقدی سکه ( گواهی سپرده کالایی سکه) اقدام کرده و در صورت تمایل به تحویل، سکه خود را از پردیس خزانه بانک رفاه دریافت کنند.
یکی از کارکردهای اصلی این ابزار مالی فراهم کردن امنیت در معاملات و نگهداری سکه طلا است به طوری که هر فردی که در منزل خود سکه دارد یا صرافان و معامله گرانی که هر روز سکه معامله می کنند، می توانند با تبدیل کردن دارایی خود به اوراق گواهی، بدون هیچ دغدغه به معامله یا نگهداری سکه بپردازند.
گواهی سپرده طلا با نام است و حتی در صورت سرقت این گواهی، امکان دریافت سکه ها با مدارک شناسایی افراد نیز وجود دارد و به این ترتیب دغدغه ای برای امنیت سکه وجود نخواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا