شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری دومین نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی در اصفهان

در ابتدای این نشست دکتر صادقی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان ضمن خیر مقدم گویی به حضار، از افتتاح و بهره برداری ۱۳۹ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر یکصدو ده میلیارد ریال در حوزه های مختلف، در این ایام خبر د اد.
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی اظهار داشت: امیدواریم که کارکنان بهزیستی در استان اصفهان با تعهد و تعلق و تلاش شبانه روزی بتوانند فرصت های مناسبی را برای ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی فراهم آوریم. و افزود: که حاصل این تلاش ها در حوزه زنان سرپرست خانوار در جهت توانمندی ایشان، ارتقای کمی و کیفی آموزش آموزه های دینی، مذهبی و ملی در مهد های کودک، ایجاد مسکن و اشتغال پایدار در راستای توانمندی و خود کفایی مددجویان است.
فیاض معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان نیز در این نشست با تقدیر از اصحاب رسانه به جهت اطلاع رسانی و پشتیبانی این عزیزان از بهزیستی گفت: طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ جمعیت استان اصفهان ۴ میلیون و ۹۰۰ نفر است که از این آمار نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر معلول در استان اصفهان وجود دارد و تعداد ۱۲۰ هزار نفر از این معلولین، تحت حمایت بهزیستی بوده و از خدمات این اداره بهره مند می شوند. وی در ادامه با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص کوچک سازی دولت و واگذاری مسئولیت ها به بخش غیر دولتی گفت: بهزیستی استان اصفهان تا این لحظه ۱۴۴ مرکز که نزدیک به ۱۱ هزار معلول با معلولیت های مختلف اعم از بیماران اعصاب و روان، معلولین کم توان ذهنی، جسمی حرکتی ، ضایعه نخاعی و… خدمات دریافت می نمایند.
وی در ادامه با اشاره به آماری از ارائه خدمات این معاونت در دهه ۷۰ گفت: در دهه ۷۰ ، ۹۰۰ نفر مددجو از معاونت توانبخشی بهزیستی در استان اصفهان خدمات دریافت می کردند ولی امروز با کمک بخش غیر دولتی به ۱۱ هزار نفر خدمات ارائه می شودکه فقط یک سوم هزینه های ایشان را بهزیستی در غالب یارانه و کمک هزینه، تقبل می کند و مابقی را خیرین و مراکز پرداخت می نمایند.
معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان در ادامه سخنانش با ارائه آماری به معرفی دفاتر این معاونت، وظایف و نحوه ی خدمت رسانی آنها به توانخواهان و معلولین عزیز پرداخت و اظهار داشت: حوزه توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با ۳ دفتر شامل دفتر توانمند سازی که در قالب توانمندی سازی معلولین به ویژه در روستا ها و همچنین شناسایی و بررسی نوع و شدت معلولیت ها بر اساس طرح ICF خدمات ارائه می دهد. دومین دفتر این معاونت دفتر توان بخشی روزانه و توان پزشکی است که شامل تمامی مراکز روزانه است و جهت آموزش و توانمندسازی توانخواهان گام بر میدارد و سومین دفتراین حوزه دفتر مراقبتی اجتماعی و توان بخشی است که تمامی مراکز شبانه روزی تحت نظارت این دفتر هستند و به جامعه هدف خدمت ارائه می دهد.
سخنران بعدی این نشست علی اصغر شاه زیدی معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان اصفهان بود که با تاکید بر اهمیت پشتیبانی تمامی دستگاه های دولتی و غیر دولتی و خیریه ها از بهزیستی گفت: بهزیستی استان اصفهان جهت ارائه خدمات مطلوب و بهینه به جامعه هدف خود نیازمند همکاری، پشتیبانی و مساعدت تمامی دستگاه ها است.وی در ادامه با تقدیر از خیرین و همه دستگاه های اجرایی و دولتی و غیر دولتی در سطح استان ابراز داشت: بهزیستی در استان اصفهان به ۳۰۰ هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم خدمت رسانی می کند و نقطه مشترک همه خدمت گیرندگان تحت حمایت بهزیستی، وضعیت نامساعد اقتصادی این عزیزان است که اگر تمامی دستگاه های اجرایی و … ما را یاری نکنند نمی توانیم خدمات مطلوب و به هنگامی به این عزیزان ارائه دهیم.
معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان اصفهان در ادامه سخنانش به معرفی دفاتر این معاونت، وظایف و نحوی خدمت رسانی آنها پرداخت و گفت: معاونت مشارکتهای مردمی بهزیستی استان اصفهان در غالب ۵ دفتر شامل دفاتر جلب و جذب مشارکتهای مردمی، اشتغال، مسکن، مراکز غیر دولتی و مجتمع های خدمات بهزیستی، به جامعه هدف خدمت رسانی می کند.
وی در ادامه افزود: ماموریت حوزه مشارکتهای مردمی پشتیبانی از ۳ حوزه تخصصی (پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی) است و هدف اصلی ما در این حوزه جلب و جذب مشارکتهای مردمی به منظور ارائه خدمات بهینه و در راستای ارتقای سطح کیفیت زندگی توانخواهان و مددجویان با ایجاد اشتغال پایدار و مسکن مناسب است.
شاه زیدی با اشاره به قانون ۳ درصد استخدام معلولین از اصحاب رسانه خواستار اطلاع رسانی در این زمینه شد و گفت: دفتر اشتغال حوزه مشارکتهای مردمی در سال گذشته ۴۸۰ میلیاردریال در غالب تسهیلات بانکی به ۵۵۳۴ نفر معلول جهت طرح های اشتغالزایی تخصیص داد ، همچنین به منظور اشتغالزایی پایدار مددجویان در جهت توانمندسازی ایشان با پرداخت حق بیمه خویش فرما و حق بیمه کارفرمایی خدماتی ارائه نمود.
وی در خصوص معرفی دفتر مسکن گفت: به منظور ایجاد سرپناه مناسب جهت خانواده های دارای ۲ معلول یا بیشتر که فاقد مسکن می باشند با ایجاد تفاهم نامه هایی با بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی و پرداخت۳۰۰ میلیون ریال جهت خانواده های دارای ۲ معلول ساکن در شهر و ۱۸۰ میلیون ریال جهت خانواده های دارای ۲ معلول ساکن در روستا بصورت بلاعوض گام های موثری برداشته شده است.
لازم به ذکر است این نشست با صرف صبحانه کاری با حضور مدیر کل و معاونین بهزیستی استان اصفهان و اصحاب رسانه در خانه نوزادان و نونهالان نرجس شروع شد و پس از آن از بخش های مختلف خانه نوزادان و نونهالان نرجس دیدار کردند و از نزدیک با روند این کار این مرکز آشنا شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا