پیشخوانعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

قیمت جهانی نفت حدود پنج درصد بالا رفت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس نیویورک ۴٫۶ درصد بالا رفت و به ۴۶ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید.

در پایان معاملات دیروز بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۴٫۸ درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به قیمت ۴۸ دلار و ۴۷ سنت معامله شد.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماه ژوئیه (تیر-مرداد) بازار نفت خود اعلام کرده است، بر اساس اعلام منابع ثانوی، تولید نفت کشورهای عضو این سازمان در ماه ژوئن (خرداد-تیر) با ۲۶۴ هزار بشکه در روز افزایش به ۳۲٫۸۶ میلیون بشکه در روز رسیده که از میانگین تقاضای ۳۱٫۹ میلیون بشکه ای تقاضای نفت این سازمان در سال ۲۰۱۶ بیشتر است.
اوپک همچنین پیش بینی کرد، تقاضای نفت این سازمان در سال ۲۰۱۷ به ۳۳ میلیون بشکه در روز برسد.
بنا به پیش بینی اوپک، تولید نفت کشورهای غیرعضو اوپک در سال ۲۰۱۶ به میزان ۹۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت که مهمترین عامل آن، کاهش تولید نفت کانادا در سه ماهه دوم است. در سال ۲۰۱۷ نیز تولید نفت غیراوپک با ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش به ۵۵٫۹ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا دیروز پیش بینی کرد، قیمت نفت های خام وست تگزاس اینترمدیت و برنت دریای شمال در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بیش از آنچه پیش تر انتظار داشت، افزایش پیدا خواهد کرد.

**قیمت روز چهارشنبه نفت
رکوردزنی قیمت نفت در ساعات پایانی معاملات روز سه شنبه بازارهای جهانی سبب شد، سرمایه گذاران با فروش سهام نفتی خود، اقدام به بهره برداری از این افزایش ناگهانی قیمت کنند.
قیمت نفت برنت دریای شمال امروز چهارشنبه در ساعت ۰۳:۳۹ بامداد به وقت گرینویج در بازار لندن، ۳۷ سنت نسبت به دیروز کاهش یافت و به ۴۸ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید.
هر بشکه نفت خام آمریکا نیز در بازار نایمکس این کشور با ۲۸ سنت کاهش نسبت به دیروز به قیمت ۴۶ دلار و ۵۲ سنت معامله شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا