پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

ازدستگیری باند سارقان نقاب دار حین سرقت تا کلاهبرداری میلیاردی با زیرخاکی های تقلبی

سرهنگ” حسن نیکبخت”  گفت: ماموران گشت انتظامی شهرستان “فلاورجان” حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی متوجه شدند سه نفر که صورت خود را پوشیده اند در حال بالا رفتن از دیوار یک کارگاه می باشند.

وی ادامه داد: ماموران به صورت نامحسوس وارد عمل شدند و هر سه نفر را که سرو صورت خود را پوشیده بودند دستگیر کردند.

سرهنگ نیکبخت ضمن اشاره به اینکه سارقان در بازجوئی های بعمل آمده به قصد سرقت از کارگاه اعتراف کردندبیان داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در پایان به صاحبان اماکن و کارگاه ها توصیه کرد: کارگاه های خود را به سیستم های پیشرفته پیشگیری از سرقت مجهز کنید ، از نگهبانان مطمئن و قابل اطمینان استفاده کنید و در صورت مشاهده پرسه زنی افراد ناشناس در اطراف کارگاه ها و اماکن خصوصی موضوع را سریعا از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

تبلیغات دروغین فروش کالا درب منزل

فردی که با شهروندان تماس می گرفت و با تبلیغ فروش کالا از آنان کلاهبرداری می کرد توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت : در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی به بهانه فروش کالا درب منزل با آنها تماس گرفته و از آنان مبالغی کلاهبرداری کرده بود بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی عنوان داشت: مالباختگان در اظهارات خود عنوان داشتند فردی با آنها تماس گرفته و تبلیغ فروش اجناس خود را درب منزل با قیمت مناسب کرده که باید برای ارسال آن کالا هزینه پستی پرداخت شود که کاربران فریب خورده و پس از واریز هزینه پستی هیچ کالایی برای آنها ارسال نشده است.

این مقام انتظامی افزود:کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی های تخصصی و اقدامات خاص در فضای مجازی موفق به شناسایی متهم و دستگیری وی شدند..

سرهنگ کریمی بیان داشت : :متهم که جوانی ۳۲ ساله بود در بازجوئی های بعمل آمده انگیزه خود را کسب منفعت مالی عنوان داشت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان به مردم توصیه کرد:با توجه به اینکه اینگونه جرائم چندین مرتبه اتفاق افتاده و هر روز شاهد آن هستیم به شهروندان توصیه می کنیم زمانی که قصد خرید اینترنتی و یا پیامکی را دارید تا زمانی که آن کالا را مشاهده نکرده اید هیچ پولی بابت آن پرداخت نکنند.

بار سنگین خلافی سواری پراید را زمین گیر کرد

یک دستگاه سواری پراید که بیش از ۱۵۵ فقره تخلف حادثه ساز و ۳۶ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده در پرونده آن ثبت شده بود توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر “اصفهان” حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری پراید را به علت عبور از چراغ قرمز متوقف کردند.

وی ادامه داد:در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۳۶ میلیون و ۹۴۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده و ۱۵۵ فقره تخلف حادثه ساز است که بلافاصله توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : بیشترین تخلفات ثبت شده برای این خودرو تخلفات ساکن می باشد۰

سرهنگ کریمی در پایان خاطر نشان کرد: برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

کلاهبرداری میلیاردی با زیرخاکی های تقلبی

فردی که با فروش ۱۸ قطعه مجسمه عتیقه تقلبی به یکی از شهروندان بالغ بر یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “ستار خسروی ” رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از وی موضوع در دستورکار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فردی طی تماس با شاکی عنوان داشته، ۱۸ قطعه مجسمه عتیقه را پیدا کرده و حاضر است آنها را در ازای مبلغ یک میلیارد ریال به وی بدهد.

این مقام مسئول عنوان داشت: فرد مالباخته نیز فریب چرب زبانی متهم را می خورد و پس از تهیه مبلغ درخواستی بر سر قرار حاضر و مجسمه ها را تحویل می گیرد اما هنگام فروش متوجه تقلبی بودن آنها می شود.

سرهنگ خسروی بیان داشت: کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده متهم این پرونده را دستگیر کردند که پس از اقرار به بزه انتسابی به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: یکی از روش های شایع کلاهبرداری در کشور و بخصوص استان اصفهان کلاهبرداری تحت عنوان فروش اشیاء عتیقه و زیر خاکی است که ابتدا با ارسال یک پیامک فریبنده و با عنوان اینکه چوپانی است که در حین چرای دام این اشیا را در بیابان یافته و قصد فروش آن را دارد شروع و بعد فرد قربانی را به محلی که از قبل مشخص نموده دعوت و پس از تحویل اشیای تقلب متواری و در مواردی هم که شاکی متوجه شود با ضرب و شتم اموال او را به سرقت می برند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا