حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

مروری بر حوادث روز گذشته اصفهان :از کشف قاچاق ارگ و پیانوی خارجی در اصفهان تاپلمپ ۳۹ واحد صنفی متخلف در اصفهان

سرهنگ کارآگاه “ستار خسروی ” اظهار داشت: در راستای تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس اصفهان طی کسب خبری مبنی بر این که فردی در این شهر اقدام به تهیه، دپو و فروش آلات موسیقی خارجی قاچاق می کند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مقام قضائی به انبار مورد نظر اعزام شدند.

کارآگاه خسروی، بیان داشت: در بازرسی از انبار، ۳۸ دستگاه انواع ارگ و پیانو خارجی فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ خسروی، افزود: ارزش این کالاها سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است که در این زمینه یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان، خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد داخلی کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قانونی خواهد کرد.

واژگونی پراید ۱ کشته و ۱ مجروح برجای گذاشت

در اثر واژگون شدن یک دستگاه سواری پراید در بزرگراه شهید “دستجردی” شهر “اصفهان” یک نفر جان باخت و یک نفر به شدت مجروح شد.

سرهنگ” جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر “اصفهان” از واژگونی یک دستگاه سواری پراید در بزرگراه شهید “دستجردی” باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی سرنشین ۷۹ ساله خودرو جان خود را از دست داده بود و راننده ۶۲ ساله به شدت مجروح شده بود.

سرهنگ کریمی بیان داشت : کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی علت وقوع این حادثه را عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مجاز اعلام کرده اند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: یکی از موارد تخلفات رانندگان وسایل نقلیه که در اغلب مواقع، منجر به تصادف می شود بدون شک تخطی از سرعت مطمئنه است، در مقررات راهنمایی و رانندگی به راننده تکلیف شده است تا در تقاطع‌هایی که فاقد چراغ راهنمایی وتابلوی ایست یا مامور راهنمایی می باشد و در سرپیچ‌ها، جاده‌های تنگ وتپه و بطور کلی در محیط‌هایی که موانعی در مسیر حرکت آنها وجود دارد و همچنین هنگام بارندگی، در برف و باران یا مه وکولاک، از سرعت وسیله نقلیه خود تا حدی که برای جلوگیری از تصادف ضرورت دارد بکاهند.

توقیف ۲۰ کیلو حشیش در “اصفهان”

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف ۲۰ کیلوگرم حشیش توسط ماموران یگان تکاوری خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت: ماموران یگان تکاوری اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری در سه راهی “چوپانان” به یک دستگاه سواری پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو مقدار ۲۰ کیلو گرم حشیش که در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ کریمی بیان داشت : در این زمینه یک نفر دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

 

دستگیری توزیع کننده مواد مخدر با یک کیلو گرم هروئین

فردی که در زمینه توزیع مواد مخدر فعالیت می کرد توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان دستگیر و در بازرسی از منزل وی یک کیلوگرم هروئین آماده توزیع کشف شد.

سرهنگ ” حسن نیکبخت” فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با بیان این مطلب گفت:ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در پی کسب خبری مبنی بر توزیع مواد مخدر در یکی از محله ها موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته و پس از اطمینان از درستی موضوع متهم اصلی پرونده شناسایی و ماموران با هماهنگی مقام قضایی از منزل وی بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات مقدار هزارگرم موادمخدر از نوع هروئین که به صورت بسته های آماده توزیع بودند کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: با کشف این مقدار مواد متهم دستگیر و همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ نیکبخت با بیان اینکه دستگیری این مواد فروش باعث ایجاد موجی از شادمانی در بین اهالی و ساکنان محله مذکور شد عنوان داشت: پاکسازی محلات از وجود افراد مواد فروش و معتادان تابلو و ولگرد از جمله طرح های مستمر نیروی انتظامی شهرستان است که در این زمینه مردم می توانند برای همکاری با پلیس گزارش ها و اطلاعات خود از این گونه فعالیت های مجرمانه را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع رسانی نمایند.

پلمپ ۳۹ واحد صنفی متخلف در اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از پلمپ ۳۹ واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت مقررات مربوطه در شهر اصفهان خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف در شهر اصفهان طی ۸ روز گذشته توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی اجرا شد.

وی اظهار داشت : در همین راستا ماموران از هزار و ۲۱۰ واحد صنفی بازدید کردند که ۳۹ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمپ شدند.

این مقام مسئول از صدور اخطاریه پلمپ برای ۳۹ واحد صنفی دیگر خبر داد: در صورتی که این واحدها نیز در موعد مقرر به تعهدات خود عمل نکرده و قوانین و مقررات را رعایت نکنند با برخورد قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه طرح های نظارت بر اماکن عمومی به صورت مستمر انجام می شود از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا