پیشخوانعناوین اخبار

والیبال قهرمانی جوانان آسیا؛ ایران به دیدار نهایی راه یافت و سهمیه جهانی گرفت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، مرحله نیمه نهایی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا امروز ( شنبه) در چین تایپه پیگیری شد و تیم ایران در این مرحله به مصاف ژاپن رفت.
ملی پوشان جوان والیبال ایران در این مسابقه سه بر یک حریف خود را از پیش رو برداشتند و راهی دیدار نهایی شدند.
شاگردان بهروز عطایی سرمربی تیم والیبال جوانان ایران در ست سوم این مسابقه ۳۱ بر ۲۹ مغلوب حریف شدند تا بعد از شش دیدار نتیجه یک ست را به حریف واگذار کرده باشند، اما در ست های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسیدند و فینالیست شدند.
تیم والیبال جوانان ایران با راهیابی به دیدار نهایی رقابت های قهرمانی آسیا، سهمیه بازی های جهانی سال ۲۰۱۷ که به سه تیم برتر آسیا تعلق می گیرد را نیز به دست آورد.
بهروز عطایی برای شروع این مسابقه جواد کریمی، اسماعیل طالبی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، طیب عینی، علی اصغر مجرد و رسول آقچه لی را روانه میدان کرد. داورانی از عربستان و تایلند نیز قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.
تیم ایران بازی را خوب شروع کرد و توانست برتر از حریف خود باشد تا اینکه در امتیاز ۸ بر ۵ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. ژاپنی ها اشتباهات زیادی در زدن سرویس داشتند و در طرف مقابل شاگردان عطایی در توپ گیری های عقب زمین عملکرد خوبی داشتند. جوانان ایران با حملات خوب خود که حاصل توپ گیری های عقب زمین بود توانستند نتیجه بازی را ۱۶ بر ۱۲ کنند تا بازهم تیم ها به وقت استراحت فنی بروند. با وجود اینکه جو سالن کاملاً به سود ژاپنی ها بود، اما برخی حرکات شاگردان عطایی گاهاً تشویق تماشاگران را به همراه داشت. سرویس های بی نقص جواد کریمی و امیرحسین اسفندیار موجب شد تا اختلاف بیش از پیش شده و این ست را ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به سود خود تمام کند.
ست دوم هم تغییری در ترکیب ایران ایجاد نشد. شاگردان عطایی این ست را بهتر از ست قبل آغاز کردند تا سرمربی ژاپن در امتیاز ۴ بر صفر به سود ایران مجبور به درخواست وقت استراحت فنی شود. هماهنگی عالی بین بازیکنان ایران موجب شد وقفه ای که سرمربی ژاپن ایجاد کرد و تعویض هایی که انجام داد بی ثمر باشد و در امتیاز ۸ بر ۳ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند. روند رو به رشد جوانان ایران ادامه پیدا کرد تا اینکه امتیاز ۱۱ بر ۴ شد و بازهم سرمربی ژاپن درخواست وقت استراحت کرد. زدن سرویس های هدفدار و حمایت از مهاجم و مدافع در تیم ایران به خوبی اجرا شد، اما ژاپنی ها دست از تلاش برنداشتند و نتیجه بازی را ۱۱ بر ۷ کردند تا این بار عطایی درخواست وقت استراحت کند و نکاتی را به بازیکنانش تذکر دهد. تک دفاع عالی از اصغر مجرد امتیاز ۱۶ را برای ایران به ارمغان آورد تا در امتیاز ۱۶ بر ۹ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. ست دوم را هم ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به سود خود تمام کرد.
نخستین امتیاز ست سوم را هم ایران گرفت. کارت قرمزی که داور به تیم ایران داد موجب شد تا ژاپنی ها برای اولین بار در این مسابقه از ایران پیش بیفتند و نتیجه بازی ۶ بر ۵ به سود آنها شود؛ همین برتری تا امتیاز ۸ بر ۷ هم ادامه داشت تا این بار تیم ها با برتری ژاپنی ها به وقت استراحت فنی اول بروند. بازی در این ست برای ایران در حال گره خوردن بود و ژاپنی ها با تعویض پاسور خود شرایط بهتری نسبت به ست های گذشته داشتند، اما برتری آنها چندان ادامه نداشت و در امتیاز ۱۴ بر ۱۳ ایران توانست از حریف پیش بیافتد. برگشت توپ کم نظیر از جواد کریمی از پشت نیمکت ذخیره ها و در ادامه ناکامی ژاپنی ها در حمله و اسپک تمام کننده اسنفدیار امتیاز ۱۶ را برای ایران به ارمغان آورد تا تیم ها در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران به وقت استراحت فنی دوم بروند. ژاپنی ها در امتیاز ۲۳ بر ۲۲ از ایران پیش افتادند تا بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کند و در ادامه این ایران بود که توانست در امتیاز ۲۵ بر ۲۴ از حریف جلو بیافتد. این ست با نتیجه ۳۱ بر ۲۹ به سود ژاپن تمام شد تا نخستین ست باخته شاگردان عطایی در این دوره از رقابت ها ثبت شود.
جوانان ایران ست چهارم را با قدرت آغاز کردند و تیم ها در امتیاز ۸ بر ۶ به سود شاگردان عطایی به وقت استراحت اول رفتند. پاسور دوم ژاپنی ها در این ست در ترکیب اولیه قرار گرفت. درامتیاز ۹ بر ۶ سرمربی ژاپن بازهم درخواست وقت استراحت کرد، چراکه نمی خواست اختلاف تیم ها بیشتر شود. در امتیاز ۱۶ بر ۱۲ به سود ایران بود که تیم ها به وقت استراحت دوم رفتند. شاگردان عطایی این ست را پر قدرت بازی کردند، اما ژاپنی ها هم دست از تلاش برنداشتند. زمانی که نتیجه بازی ۱۶ بر ۱۸ شد، بهروز عطایی درخواست وقت استراحت کرد تا مانع امتیازگیری ژاپنی ها شود. هرچند داور در این مسابقه بیشتر هوای ژاپنی ها را داشت، اما شاگردان عطایی توجهی به این موضوع نداشتند. این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.
در پایان این مسابقه امیرحسین اسفندیار، دریافت کننده تیم والیبال جوانان ایران با کسب ۲۵ امتیاز تاثیر زیادی در پیروزی ایران داشت و توانست عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان را به خود اختصاص دهد. همچنین رسول آقچه لی هم در این بازی ۱۷ امتیاز برای ایران کسب کرد. در تیم ژاپن هم یودای آرای به تنهایی ۱۹ امتیاز برای تیمش به دست آورد.
شاگردان عطایی از شش مسابقه قبلی خود شش پیروزی ۳ بر صفر برابر ترکمنستان، قطر، هنگ کنگ، سریلانکا، کره جنوبی و قزاقستان در کارنامه داشتند. جوانان ایران در هشتمین مسابقه خود فردا در بازی فینال باید با برنده بازی تیم های کره جنوبی و چین که امروز برگزار می شود، دیدار کند.
هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر ۲۰ سال آسیا از شنبه ۱۹ تا یکشنبه ۲۷ تیرماه سال ۹۵ به میزبان چین تایپه برگزار می شود.

م:ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا