بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوان

شاخص بورس با رشد ۳۲۶ واحدی به کانال ۷۴ هزار واحدی بازگشت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،حجم و ارزش معاملات امروز نسبت به روزهای گذشته، افزایش قابل توجهی یافت به طوری که یک میلیارد و ۹۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در ۶۲ هزار و ۵۰۲ نوبت خرید و فروش شد.

نمادهای پارسان، شبندر، شپنا، خساپا، فولاد و وبملت با رشد خود بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در مقابل رمپنا با تاثیر منفی، مانع رشد بیشتر شاخص شد.
شاخص های اصلی بازار سرمایه در معاملات امروز نیز به جز شاخص بازار دوم رشد کردند و بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۱۱۸ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۳۱ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۲۵ واحد، شاخص آزاد شناور ۵۶۹ واحد و شاخص بازار اول ۳۷۷ واحد بالا رفت.
تنها شاخص منفی امروز، شاخص بازار دوم بود که ۱۶۵ واحد افت کرد.
بالاترین رشد قیمت در معاملات امروز به حق تقدم فولاد خراسان، سرمایه گذاری سایپا، حق تقدم شیرپاستوریزه پگاه خراسان و سرمایه گذاری صنعت نفت تعلق داشت.
حق تقدم معدنی و صنعتی چادرملو، الکتریک خودرو شرق، توسعه معادن روی ایران، صنایع جوشکاب یزد و سرامیک های صنعتی اردکان نیز با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.

ارزش معاملات امروز فرابورس در مرز ۸۰۰ میلیارد ریال
به گزارش فرابورس ایران، در معاملات امروز، ۲۷۴ میلیون ورقه بهادار در ۲۴ هزار نوبت به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال دادوستد شد. با رشد ۱٫۵ واحدی شاخص کل فرابورس نسبت به دیروز، آیفکس (شاخص فرابورس) رقم ۷۷۱٫۹۵ واحد را به ثبت رساند.
امروز اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۶» با دادوستد حدود ۱۳۳ هزار و ۵۰۹ ورقه به ارزش ۱۱۸ میلیارد ریال در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت.
در پنج نماد اسناد خزانه اسلامی هم در مجموع، ۱۶۵ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال مبادله شد.
بیشترین حجم و ارزش معاملات در روز جاری متعلق به نماد تابان هور بود به طوری که ۲۶ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۴۹ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.
در بازار اول، ۱۹ میلیون و ۷۵۰ هزار اوراق بهادار به ارزش ۴۷ میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم و ارزش معاملات به نام سرمایه گذاری مسکن الوند ثبت شد.
همچنین ۹۶ میلیون و ۷۲۰ هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش ۳۰۴ میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش در این بازار در اختیار ذوب آهن اصفهان بود.
در میان صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله ( ETF)، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به یک میلیون و ۶۱۰ هزار ورقه بهادار رسید.
نماد شرکت های زرین معدن آسیا، گسترش سرمایه گذاری ایران و توکا رنگ فولاد سپاهان بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت های بیمه سامان، نیرو سرمایه و بیمه کوثر بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
همچنین‏ هر ورقه حق تقدم تسهیلات مسکن ضمن افزایش قیمت در بازه ۹۰۰ تا ۹۳۰ هزار ریال معامله شد و بیشترین افزایش قیمت مربوط به نماد فروردین ماه ۹۴ بود.
در روز یکشنبه نمادهای معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و شرکت نفت پاسارگاد و نماد معاملاتی شرکت زرین معدن آسیا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، بازگشایی شد.
همچنین، نمادهای معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و شرکت نفت پاسارگاد و نماد معاملاتی شرکت زرین معدن آسیا، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، متوقف شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا