پیشخوانعناوین اخبار

نایب قهرمانی والیبالیست های جوان ایران در آسیا/ تعداد مدال ها دو رقمی شد

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران،دیدار نهایی هجدهمین دوره مسابقات والیبال جوانان آسیا در چین تایپه، امروز (یکشنبه) بین تیم های ایران و چین برگزار شد و در نهایت چینی ها با برتری سه بر دو در این دیدار، جام قهرمانی را تصاحب کردند.
ست های اول و سوم این مسابقه با امتیازات ۲۷ بر ۲۵ و ۳۱ بر ۲۹ به سود چین به پایان رسید و ایران هم در ست های دوم و چهارم با امتیازات ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۸ به برتری دست یافت تا کار به ست سرنوشت ساز پنجم کشیده شود.
در ست پنجم هم با وجود اینکه چین خیلی زود با نتیجه ۶ بر یک پیش افتاد، اما شاگردان بهروز عطایی با جنگندگی خود امتیازات را به تساوی کشاندند. در حالی که بازی به صورت پایاپای پیش می رفت یک اشتباه عجیب داور باعث پیش افتادن چینی ها و از دست رفتن تمرکز بازیکنان ایران شد. در نهایت چین این ست را هم با امتیاز ۱۵ بر ۱۳ به سود خود رقم زد تا برنده این دیدار و قهرمانی این دوره از رقابت ها شود.
تیم والیبال جوانان ایران در این مسابقات به ترتیب تیم های ترکمنستان، قطر، هنگ کنگ، سریلانکا، کره جنوبی، قزاقستان و ژاپن را شکست داده بود و با صعود به دیدار نهایی، سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی جهان را نیز کسب کرد.
با این مدال نقره، تعداد مدال های والیبال ایران در رده سنی جوانان آسیا به ۱۰ رسید. والیبالیست های جوان ایران در مجموع ۵ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز در تاریخ مسابقات جوانان آسیا کسب کرده اند و دومین تیم پر افتخار مسابقات محسوب می شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا