گردشگری

بیشترین سفرهای نوروزی به مقصد این استان‌ها /«ترددها به قم ۲۰ درصد کاهش داشته است»

به گزارش پایگاه خبری سرمایهگستران ،به گزارش ،ستاد سفر از کاهش ترددهای جاده‌ای در آغاز سفرها و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و همچنین درباره استان‌های پرمسافر و مناطقی که در هفته پیش رو هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی گرفتند و از میزان مصرف سوخت همزمان با آغاز سفرها گزارشی ارایه کرد.

ایسنا در گزارشی نوشت:ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همزمان با آغاز سفرهای نوروزی، با حضور حجت‌الاسلام و والمسلیمن عبدالحسین خسروپناه ـ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ـ و نمایندگان ۲۷ دستگاه اجرایی و رؤسای ستادهای سفر در استان‌ها و جمعی از استانداران و ائمه جمعه برخی استان‌ها، تشکیل جلسه داد تا اقدامات انجام‌شده برای مدیریت سفر و چگونگی خدمات‌رسانی در تعطیلات نوروز که با ماه رمضان مقارن شده است، مرور شود.

کاهش ترددهای جاده‌ای در آغاز سفرها

مصطفی فاطمی ـ دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ـ در ابتدای این نشست، سفرهایی که از ۲۴ اسفندماه انجام شده است را براساس تردد جاده‌ای، رزرو آنلاین، تردد تلفن همراه، میزان پسماند و مصرف سوخت تحلیل کرد و گفت: در دو روز نخست آغاز سفرها، با کاهش حداقلی سفر نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم و با توجه به اعلام هشدارهای هواشناسی تغییر سفرها محسوس است.

او اضافه کرد: در روزهای نخست، ررزو اقامتگاه‌ها بیشتر در سمت غرب کشور بود، اما در روزهای بعد با آغاز بارش‌ها سفرها بیشتر به سمت استان‌های شرقی و جنوب کشور سوق پیدا کرده است.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی همچنین گفت: بیشترین میزان رزرو اقامت به استان خراسان رضوی و بیشترین رشد رزرو نسبت به سال گذشته به استان‌های فارس، کرمان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مربوط بوده است. رزرو اقامت در استان هرمزگان فعلا مانند سال گذشته بوده است و بقیه استان‌ها نیز ثابت و یا کاهشی بوده‌اند.

فاطمی افزود: استان‌های غربی کشور مانند ایلام، خوزستان، کرمانشاه و کردستان نیز با وجود اینکه در آغاز سفرها با جهش رزرو و تردد روبه‌رو بودند، در ادامه با کاهش روبرو شده‌اند و استان لرستان تنها استانی بوده که وضعیت آن ثابت مانده و آمار سفر به آنجا بالا است.

دبیر ستاد سفر در ادامه با یادآوری هشدار قرمز هواشناسی در برخی استان‌ها، اظهار کرد: به دلیل بارش باران در بسیاری از استان‌ها امکان چادر زدن مسافران وجود ندارد.

مشهد و عراق پرترددترین مسیر هوایی نوروز

مرتضی دهقان ـ سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی ـ با اشاره به اقداماتی که در فرودگاه‌ها برای پذیرایی از مسافران نوروزی در ماه رمضان انجام شده است، گفت: در مسیرهای داخلی از ۲۴ اسفندماه تا ۱۷ فروردین‌ماه برای ۱۸هزار و ۸۷۹ پرواز و در مسیر خارجی برای ۷ هزار و ۴۱۲ پرواز برنامه‌ریزی شده است.

به گفته او، مشهد، کیش، شیراز و تبریز جزو پرترددترین مسیرهای داخلی هستند و در مسیر خارجی، بیشترین پروازها به عراق (کربلا و نجف)، ترکیه و امارات انجام می‌شود.

ترددها به قم ۲۰ درصد کاهش داشته

در شصت و یکمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مقیمی ـ معاون استاندار قم ـ با ارائه گزارشی از اقدامات و خدماتی که برای میزبانی از مسافران نوروزی از نیمه شعبان انجام شده است، گفت: نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل تقریبا ۲۰ درصد ترددها به این استان کاهش داشته است.

۲۳۳۲۱۷

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا