اخبار استان ها

امکان بازدید از جاذبه‌های ناشناخته تاریخی اصفهان در نوروز ۱۴۰۳

به‌گزارش خبرآنلاین از اصفهان، حمیدرضا محققیان اظهار کرد: با توجه به لزوم ایجاد تنوع در خدمات‌رسانی به گردشگران و تلاش در راستای افزایش ماندگاری گردشگران در فلات مرکزی ایران در نوروز ۱۴۰۳، تنوع در گردشگری اصفهان از الویت ویژه برخوردار است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده این اداره‌کل با مسئولان ستاد سفر شهر تاریخی اصفهان، درهای برخی از جاذبه‌های ناشناخته تاریخی اصفهان در راستای بهره‌گیری گردشگران از جذابیت‌های تاریخی اصفهان به روی گردشگران نوروزی گشوده شد.

وی افزود: خانه تاریخی امین‌التجار، عمارت شاه‌نشین پل خواجو، بقعه تاریخی بابا قاسم، مقبره ملک شاه سلجوقی و خواجه نظام الملک وزیر ایرانی شاهنشاهی سلاجقه و تخت فولاد ازجمله بناهای تاریخی اصفهان است که در ایام عید پذیرای گردشگران خواهد بود.

اصفهان رتبه دوم کشور در زمینه بازدید از بناهای تاریخی

محققیان گفت: آمارها حاکی است تا پایان روز سوم فروردین‌ماه، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اصفهان رتبه دوم کشور را از منظر بازدید گردشگران نوروزی به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: بررسی‌های آمارهای کمیته آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان حاکی است از روز ۲۴ اسفندماه تا ابتدای روز سوم فروردین‌ماه تعداد سه میلیون و پانصد و هفتادوسه هزار و هشت‌صد و پنجاه نفر گردشگر، استان اصفهان را به‌عنوان مقصد سفرهای نوروزی خود انتخاب و ۴۸۳ هزار و سیصد و نودونه نفر حداقل به مدت یک‌شب در اصفهان اقامت داشته‌اند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: میدان نقش جهان تا روز سوم فروردین، با بیش از ۱۵۰ هزار گردشگر بیشترین بازدید را در میان بناهای تاریخی اصفهان داشته است.

وی تاکید کرد: با توجه به جریان یافتن زاینده‌رود در راستای احقاق حقابه کشاورزان شرق اصفهان، در انتظار افزایش حضور گردشگران در اصفهان هستیم.

۴۶

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا