عناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

صعود شاخص سهام بورس لندن به رغم کاهش بهای نفت خام دریای برنت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن که در هر روز کاری سهام ۱۰۰ شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و معامله  می شود در روز دوشنبه، با افزایش ۰٫۳۹ درصدی مواجه شد.

شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن، با ۵۵ واحد افزایش، به ۶ هزار ۵۲۲ واحد رسید.
شاخص سهام بورس فوتسی ۲۵۰ لندن نیز با افزایش ۰٫۸۴ درصدی مواجه بود و با ۱۴۰ واحد افزایش، به ۱۶هزار و ۸۶۷ واحد رسید.
اما شاخص سایر بورس های مهم اروپایی برخلاف بورس لندن ، روز دوشنبه روند کاهشی داشتند.
در پایان معاملات دیروز دوشنبه، ارزش شاخص سهام ‘دکس ‘در بازار بورس فرانکفورت آلمان ۰٫۰۴ درصد، شاخص سهام ‘کک چهل’ در بازار بورس فرانسه ۰٫۵۲ درصد و شاخص بازار بورس اسپانیا موسوم به «آیبکس» ۰٫۰۸ درصد کاهش یافتند.
اما پوند انگلیس در پایان معاملات در بازار مبادلات ارزی، در برابر دلار آمریکا با ۰٫۲۳ درصد افزایش، در مقابل ۱٫۳۲۶۵ دلار و همچنین با ۰٫۱ درصد افزایش در مقابل یورو، در مقابل ۱٫۱۹۷۹ یورو معامله شد.
در همین حال هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، روز دوشنبه در بازار لندن، با حدود ۶۵ سنت کاهش به ۴۶٫۹۶ دلار رسید.
به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، ‘وست تگزاس اینترمیدییت ‘( دبلیوتی آی ) نیز روز دوشنبه با ۷۱ سنت کاهش به ۴۵٫۲۴ دلار رسید
به گفته تحلیل گران افزایش ذخائر نفت خام از جمله علل کاهش یک درصدی قیمت نفت خام در روز دوشنبه در بازارهای جهانی بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا