اخبار استان ها

بودجه فرهنگی شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد، امروز _ چهارشنبه هشتم فروردین_ در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران، یکی از پروژه‌های مهم شهری را ساماندهی قبرستان نو دانست و اظهار کرد: تاکنون از مجموع ۱۳۲ مغازه، ۸۲ مغازه تملک شده و مابقی نیز طبق برنامه‌ریزی باید تا پایان فروردین تملک شود.

وی با بیان اینکه فضای پنج هکتاری قبرستان نو به مکانی باز شهر و تفرجگاهی تبدیل خواهد شد، افزود: حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران در برنامه‌ریزی‌های شهری قم مورد توجه هستند، چرا که طبق شاخص‌های طرح آمایش شهر قم مسئله جهان شهر دینی و گردشگری زیارتی دو موضوع بسیار مهم برای شهر قم است.

شهردار قم با تأکید بر اینکه طبق برنامه‌های راهبردی، عدالت و توزیع منابع در سطح مناطق مختلف در دستور کار قرار دارد و تاکنون اجرایی شده است، افزود: تعادل نسبی در پروژه‌های اجرا شده در سطح مناطق در حوزه‌های مختلف رعایت شده است.

سقائیان‌نژاد افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم در سال‌های گذشته را موردتوجه قرار داد و گفت: بودجه فرهنگی شهرداری قم در این سال‌ها همواره با افزایش روبه‌رو بوده است و در سال ۱۴۰۳ به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است که از طریق اداره کل ارتباطات، سازمان فرهنگی، سازمان سیما منظر و دیگر بخش‌ها هزینه خواهد شد.

۱,۰۰۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر

وی هزینه نگهداری شهر در سال را هزار میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: امروزه از پسماند جمع‌آوری‌شده ۶۰۰ تن در دو خط پردازش و در نهایت به کود کمپوست تبدیل می‌شود و ۱۰۰ تن نیز از مبدأ تفکیک می‌شود که در این راستا، دفن مستقیم پسماند در قم به صفر رسیده است.

شهردار قم با بیان اینکه در برنامه راهبردی شهرداری، تعداد ناوگان اتوبوس‌رانی شهر باید به ۵۰۰ دستگاه برسد، اذعان کرد: حدود ۱۰۰ خدمت شهرداری به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و به دنبال آن هستیم که بخش قابل‌توجهی از خدمات قابل‌ارائه در منازل و برخط انجام شود.

اهمیت تدوین طرح جامع جمکران

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: برای شهر قم ۳۵ تقاطع غیرهم‌سطح برنامه‌ریزی شد که ۲۲ تقاطع تاکنون احداث شده و اجرای ۱۰ تقاطع در دستور کار سال ۱۴۰۳ است.

وی ادامه بلوار عمار یاسر تا آزادراه امیرکبیر را منوط به اجرای مسیر به طول ۸۰۰ متر توسط اداره کل راه و شهرسازی دانست و ادامه داد: ۴۰۰ بوستان در سطح وجود دارد که با تلاش‌های انجام‌شده حجم قابل‌توجهی از آبیاری آن‌ها توسط پساب و چاه‌ها انجام می‌شود و تا حدود زیادی مجهز به سیستم مکانیزه آبیاری شده است.

شهردار قم اظهار داشت: تغییرات پیرامون مسجد مقدس جمکران نیازمند تدوین طرح جامع جمکران است که با تدوین آن سند چشم‌انداز و توسعه اطراف این مکان مقدس مشخص می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا