اقتصاد کلان

ظرفیت ته لنجی برای بهبود معیشت مردم استفاده شود

احمد محمدی‌زاده در نشست تنظیم بازار اظهار داشت: بهبود وضعیت معیشتی مردم و ایجاد رفاه و آسایش مردم از اولویت‌های حوزه اقتصادی استان بوشهر است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های موجود برای کاهش قیمت‌ها و پایین آوردن نرخ تورم در استان در دستور کار قرار دارد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مسئولان استان بوشهر در سال گذشته عملکرد خوبی را در حوزه پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها داشته‌اند و امسال نیز باید این روند تداوم داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از اختلاف و تقویت اتحاد و همدلی خاطرنشان کرد: استان بوشهر در زمینه وحدت و هم‌افزایی در سطح کشور نمونه است و باید با تقویت همدلی و وحدت برای کمک به رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

استاندار بوشهر با اشاره به رتبه برتر استان بوشهر در کاهش تورم اضافه کرد: نرخ تورم استان بوشهر در سال گذشته زیر ۴۰ درصد بوده و استان بوشهر از استان‌های برتر در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: امسال باید در عرصه تأمین و توزیع کالا با تلاش همه جانبه تلاش شود که توجه ویژه به کالای ته‌لنجی و تعاونی مرزنشینان برای بهبود معیشت مردم یک ضرورت است.

استاندار بوشهر با تأکید بر توسعه انبار‌های لجستیک ذخیره کالا‌های اساسی گفت: باید مساحت انبار ذخیره‌سازی کالا در استان بوشهر افزایش یابد.

وی عملکرد استان در عرصه اشتغال را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان بوشهر در زمستان گذشته به ۶.۱ درصد کاهش یافت و رتبه دوم کشوری کسب کرده است.

استاندار بوشهر به فرصت‌های اشتغال زایی در استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: امسال ظرفیت‌های مهم اشتغال‌زایی از جمله استخدام در ادارات و دستگاه‌های دولتی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاه اتمی، آموزش و پرورش استان بوشهر فراهم شده است که با تحقق این ظرفیت‌ها نرخ بیکاری کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا