عناوین اخبار

صدور کارت موقت کار برای اتباع عراقی و افغانی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران  از فارس: علی اقبالی مدیر کل اشتغال اتباع خارجی گفت: با توجه به سی امین مصوبه کمیته دائمی پناهندگان در تیر ماه سال جاری ادارات کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان‌ها و دفاتر وکالت برای اتباع عراقی و افغانی دارای همسر ایرانی، مهاجر و پناهنده دارای کارت معتبر مهاجرت و یا پناهندگی و نیز اتباع دارای گذرنامه از وزارت کشور و ناجا،‌کارت موقت کار طبق مدت زمان اعتبار مجوز اقامت، صادر می‌شود.

وی افزود: زمان مراجعه و صدور کارت کار برای اتباع عراقی از ۱۶ لغایت ۳۱ مرداد ماه ۹۵ و برای اتباع افغانی تا ۳۱ مرداد ۹۵ به دفاتر کفالت خواهد بود.

وی در خصوص شرایط زنان سرپرست خانوار که شامل دریافت کارت کار می‌شوند،‌گفت: زنان با شرایط ارائه قیم‌نامه از وزارت کشور و با استانداری، فوت‌نامه همسر یا پدر، تکفل فرزندان پسر زیر ۱۸ سال درخواست کتبی کارفرما مبنی بر اعلام نیاز،‌بازرسی و تأیید مکان اشتغال توسط بازرس کار و بررسی نوع کار و یا حرفه و تخصص تبعه مشمول خواهند شد.

اقبالی با تأکید بر مهلت  محدود تا پایان اجرای طرح،‌ گفت: تمام اتباع واجد شرایط برای اقدام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مربوطه مراجعه نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا