تیتر دوعناوین اخبار

آیت الله جنتی دبیر، علیزاده قائم مقام و کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان شدند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، جلسه شورای نگهبان امروز – چهارشنبه- به ریاست آیت الله احمد جنتی و با حضور اعضای فقها و حقوقدان شورای نگهبان آغاز شد و مهم ترین دستور کار این جلسه انتخاب هیات رییسه شورای نگهبان بود.
در این جلسه آیت الله احمد جنتی به عنوان دبیر شورای نگهبان و محمد رضا علیزاده به عنوان قائم مقام و عباسعلی کدخدایی به عنوان سخنگوی این شورا برگزیده شدند.
همچنین جلسه معارفه سه حقوقدان جدید و سه فقیه ابقاء شده شورای نگهبان برگزار شد.
نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه جاری مجلس شورای اسلامی عباسعلی کدخدایی ، محمدرضا علیزاده و سیدفضل الله موسوی را به عنوان حقوقدان شورای نگهبان انتخاب کردند.
همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای اصل ۹۱ قانون اساسی و در احکامی جداگانه، عضویت آیت الله احمد جنتی، آیت الله سیّد محمدرضا مدرسی یزدی و آیت الله مهدی شب زنده دار را برای یک دوره دیگر به عنوان فقهای شورای نگهبان قانون اساسی تمدید کردند.
شورای نگهبان به موجب اصل نود و یکم قانون اساسی « به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها با حضور ۶ نفر از فقهای عادل و آگاه به مقتضیات زمان و مسائل روز و ۶ نفر از حقوقدانان در رشته های مختلف حقوقی فعالیت می کند.
آیت الله جنتی با سابقه ترین عضو فقهای شورای نگهبان است و پس از منصوب شدن از سوی حضرت امام خمینی(ره) در اسفند ۱۳۵۸ در تمام ادوار شورای نگهبان حضور داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا