پیشخوانعناوین اخبار

پاکستان: سهمیه حج ایران را نمی گیریم/ احتمال اعزام حجاج ایرانی وجود دارد

پایگاه خبری سرمایه گستران ،به گزارش روز جمعه خبرگزاری رسمی دولت پاکستان(APP) ‘سردار محمد یوسف’ عصر روز گذشته با حضور در کمیسیون امور مذهبی مجلس ملی پاکستان، برخی گزارش ها را منبی بر اینکه پس از لغو اعزام زائران ایرانی به حج، ممکن است عربستان سهمیه حجاج ایرانی را به پاکستان بدهد، این موضوع را تکذیب کرد.
‘عمران صدیقی’ مدیر بخش رسانه ای وزارت امور مذهبی پاکستان نیز روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تایید کرد که سردار محمد یوسف تاکید کرده است پاکستان سهمیه حج ایران را نخواهد گرفت و هنوز این احتمال وجود دارد که ایران امسال حجاج خود را به عربستان اعزام کند.
حجت الاسلام والمسلمین ‘سید علی قاضی عسگر’ که روز های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به پاکستان سفر کرده بود، ضمن ملاقات با سردار محمد یوسف و رایزنی با وی در خصوص موضوع حج، در مصاحبه ای با شبکه خبری ‘سَچ تی وی’ پاکستان نیز اعلام کرد: با وجود این که خیلی دیر شده است اما اگر همین امروز هم عربستان شرایط ما را بپذیرد و امنیت حجاج را تصمین کند، در این فرصت باقی مانده به تعدادی که برایمان امکان دارد، حجاج را برای اعزام آماده می کنیم.
وزیر امور مذهبی پاکستان خطاب به اعضای کمیسیون امور مذهبی مجلس ملی این کشور اظهارکرد: عربستان هنوز در باره سهمیه حج ایران تمصیم نگرفته است. این احتمال وجود دارد که حجاج ایرانی امسال اعزام شوند و از سهمیه خود استفاده کنند.
برخی گزارش ها در روزها و هفته های اخیر از احتمال واگذارای سهمیه حج ایران به پاکستان از سوی دولت سعودی حکایت داشت.
وزیر امور مذهبی پاکستان افزود: اگر عربستان مایل باشد بطور داوطلبانه بر تعداد سهمیه حج پاکستان اضافه کند، از آن استقبال می کنیم .
وی همچنین در پاسخ به سوال اعضای کمیسیون امور مذهبی مجلس ملی پاکستان درخصوص برخی گزارش ها و شنیده ها مبنی بر اینکه ممکن است برخی اتباع ایرانی از جمله ایرانیان اهل تسنن از طریق مراکز دیپلماتیک عربستان در پاکستان روادید حج دریافت کنند، بیان کرد: هیچ تبعه خارجی از طریق پاکستان به حج اعزام نخواهد شد و اگر کاروان های پاکستانی قوانین و مقررات را نقض کنند، به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

** حجاج پاکستانی امسال مجهز به جی.پی.اس می شوند
وی درخصوص تمهیدات لازم برای تامین امنیت حجاج پاکستانی در سال جاری گفت: برای مطمئن شدن از محل حضور حجاج، ردیاب های الکترونیک کوچک (جی.پی.اس) به تلفن های همراه، ساعت های مچی، گردن بند یا انگشتر آنها متصل خواهد شد تا بتوانیم محل حضور یا مسیر حرکت آنان را ردیابی کنیم.

** عربستان هنوز دیه حادثه سقوط جرثقیل را پرداخت نکرده است
وزیر امور مذهبی پاکستان اعلام کرد که دولت سعودی هنوز دیه مربوط به افراد جان باخته در حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام در موسم حج سال گذشته را پرداخت نکرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا