شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

 اردستان – اصفهان تنها محور دوطرفه به سمت مرکز استان که دوبانده نشده است

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان ، مجتبی پورشفیع رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان اردستان مهمترین چالش موجود در شهرستان را بحث دوبانده محور اردستان به اصفهان عنوان کرد وگفت: این مسیر به لحاظ وجود نقاط پرتصادف و داشتن قوس های بسیار خطرناک عامل وقوع حوادث ناگواری است که عمده این تصادفات به صورت رخ به رخ اتفاق می افتد .

پورشفیع در اینخصوص اظهار داشت : کل این مسیر از اصفهان به اردستان ۱۰۵ کیلومتر است و ۴۰ کیلومتر آن حدفاصل کمشچه و سه راهی عباس آباد هنوز دوبانده نشده است که از کیلومتر صفر تا ۲۳ آن در شهرستان برخوار در مرحله بیس و آماده آسفالت است و از کیلومتر ۲۳ تا ۴۰ بطول ۱۷ کیلومتر در حوزه شهرستان اردستان قرار گرفته که احداث باند دوم آن با احداث ۶۰ دستگاه پل لوله ای، ۳۰ دستگاه پل دالی و یکدستگاه پل راه آهن به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .

وی در مزیت های احداث این پروژه گفت: جلوگیری از تصادفات رخ به رخ، کاهش ۶ کیلومتری مسیر، حذف دونقطه پرتصادف پیچ تخت سرخ وپیچ دیزلو و حذف ۶ قوس خطرناک با شعای کمتر از ۷۵۰ متر از جمله مزیت های احداث این پروژه می باشد .

پورشفیع درخصوص وضعیت راههای شهرستان خاطرنشان کرد: شهرستان اردستان با مساحت ۱۲ هزار کیلومتر مربع در شمال شرق استان ودر محل کریدور شمال به جنوب کشور واقع شده که دارای ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۰۶ کیلومتر راه روستایی و ۱۹۱۰ کیلومتر راه همسنگ است که مهمترین محور ترانزیتی آن محور نایین – اردستان و کاشان – اردستان می باشد که بیش از ۹۰ کیلومتر آن در حوزه راههای این شهرستان قرار دارد .

بخش عمده ای از راههای روستایی بطول ۸۰۶ کیلومتر متاسفانه بدلیل نبود اعتبارات مکفی بسیار فرسوده شده و به منظور اصلاح رویه نیازمند تامین اعتبار در اینخصوص می باشد و در حال حاضر تبدیل راههای شوسه و خاکی به آسفالته نیز با توجه به اعتبارات در اختیار از توان شهرستان خارج و نگهداری راههای موجود از اولویت های این اداره است .

وی از جمله اقدامات انجام شده جهت ایمن سازی محورها در شهرستان را اینگونه تشریح کرد: اجرای ۷۰ کیلومتر سیل کت، اجرای ۳۰ کیلومتر تک کت، نصب ۱۰۰۰ عدد نیوجرسی ، نصب ۱۶۰۰ شاخه گاردریل ،خط کشی ۱۱۰ کیلومتر و انجام عملیات روشنایی مسیرها بطول ۸ کیلومتر  از جمله اقدامات انجام شده جهت ایمن سازی مسیرها بوده است .

رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان اردستان اظهارداشت : ۱۰ نقطه پرتصادف در محورهای شهرستان اردستان شناسایی شده که با انجام اقدامات ایمنی زودبازده از قبیل نصب علائم و    تابلو ها، نصب گاردریل و نیوجرسی، آشکارسازی و آرامسازی مسیر ونصب چراغهای چشمک زن و اصلاح شانه راهها سعی شده تا نسبت به ساماندهی و ایمن سازی آنها اقدام گردد .

از جمله اقدامات اداره شهرستان در این حوزه ساماندهی بلوار ورودی مصلای شهر اردستان و ساماندهی ورودی شمالی و جنوبی اردستان در جهت ایمن سازی ورودی ها وخروجی های شهر بوده است .

وی از جمله عوامل منجر به تصادف در جاده های شهرستان را انحراف به چپ خودرو اعلام کرد وگفت: متاسفانه رانندگان به علائم هشداری و تابلوهای نصب شده در کنار جاده ها توجهی ندارند . محدودیت سرعتهایی که اعمال می شود با توجه به شکل هندسی راهها ووضعیت ترافیکی موجود است که متاسفانه توجهی به آنها نمی شود و سرعت بیش از حد و بی توجهی رانندگان باعث انحراف به چپ و وقوع تصادفات رخ به رخ و بالا رفتن شدت تصادف می شود .

پورشفیع با اشاره به حوزه املاک این شهرستان در ادامه گفت: خوشبختانه اسناد داخل حریم شهرهای اردستان ،زواره و مهاباد با مساحتی معادل ۱۴ هزار هکتار اخذ گردیده و این اداره با وجود ذخایر اراضی با قابلیت توسعه مناطق صنعتی آمادگی دارد در چارچوب طرح های مصوب جهت توسعه مناطق صنعتی زمین واگذار نماید .

درتشریح اقدامات انجام شده در حوزه مسکن وساختمان در شهرستان می توان گفت:  اردستان جزو شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است که پروژه مسکن مهرآن به تعداد بیش از ۱۰۰۰ واحد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفویض شده و بیش از ۹۰ درصد آن به بهره برداری و تحویل متقاضیان گردیده است .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا