پیشخوانعناوین اخبار

روایت مدیربیمارستان جم از جراحی کیارستمی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا ، محسن تدین فر، صبح سه شنبه از خبرنگاران برای شرکت در یک نشست خبری در محل بیمارستان جم دعوت کرد تا به پرسشهای آنان درباره پرونده مرحوم عباس کیارستمی پاسخ دهد.

وی در این نشست بیانیه بیمارستان جم را در اختیار خبرنگاران قرار داد و گفت، تمام حرف های ما در این بیانیه آمده است و بنا نداریم با صحبت کردن درباره پرونده مرحوم عباس کیارستمی به سخنان برخی افراد پاسخ دهیم و افکارعمومی را بیش از این متشنج نمی کنیم.
وی بیانیه بیمارستان جم را در اختیار خبرنگاران قرار داد و از آنان خواست که فقط همین بیانیه را منتشر کنند اما با اصرار خبرنگاران درباره اینکه آیا جراحی عباس کیارستمی توسط پزشک معتمد وی که دکتر میر بوده است،انجام شده یا نه و آیا بروز عوارض پس از عمل را می پذیرد توضیحاتی ارائه کرد.
تدین بیان ک: پزشک جراح مرحوم عباس کیارستمی، دکتر احمد میر، فرزند دکتر محمدرضا میر است که از ابتدا نیز قرار نبود پدر ایشان، آقای کیارستمی را عمل کند، آقای دکتر میر پسر که «جراح با تجربه ای» است در کنار تیم جراحی او چهاربار مرحوم کیارستمی را در بیمارستان جم جراحی کردند.
وی اضافه کرد: فقط در یک عمل جراحی که عمل کیسه صفرا بود، دکتر میر به علت مسافرت حضور نداشت و تیم جراحی او عمل را انجام دادند.
تدین افزود: عوارض جراحی در تمام اعمال جراحی دنیا وجود دارد و به همین علت هم کتاب عوارض جراحی و راههای درمان آن در دنیا منتشر شده است.
وی گفت: درباره روند پرونده پزشکی عباس کیارستمی و آیا اینکه عوارض جراحی چه بود یا احیانا قصوری صورت گرفته است، هیچ نظری ندارم، در این مورد کمیسیونی در سازمان نظام پزشکی تشکیل شده که مرجعی قانونی است و هر تصمیمی بگیرد، بیمارستان جم نیز آن را می پذیرد.
تدین گفت: یک تیمی از حاذق ترین پزشکان کشور در سازمان نظام پزشکی در مورد این پرونده نظر می دهند و تمام اصل مدارک پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی در اختیار سازمان نظام پزشکی قرار گرفته است.
وی افزود: از رسانه ها و مردم می خواهیم حالا که جامعه به سمت آرامش می رود، بیش از این التهاب ایجاد نکنند و اجازه دهند، مسیر رسیدگی به پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی در آرامش طی شود.
مدیرعامل بیمارستان جم درباره هزینه بیمارستان مرحوم کیارستمی نیز گفت: مرحوم کیارستمی در دو نوبت در بیمارستان جم بستری شده بود یکبار از ۱۷ اسفند ۹۴ تا هفتم اردیبهشت ۹۵ و یکبار از ۱۱ اردیبهشت ۹۵ تا ۱۴ اردیبهشت ۹۵ و در مجموع هزینه بیمارستان وی ۱۸۵ میلیون تومان شد که به جز شش میلیون تومان ودیعه اولیه هیچ هزینه دیگری تاکنون از خانواده وی دریافت نشده است.
در بیانیه بیمارستان جم آمده است: «استاد کیارستمی، در تاریخ ۱۷/۱۲/۹۴ با تشخیص تومور روده بزرگ در بیمارستان ما بستری شدند، ایشان خود آگاهانه پزشک معالجشان را انتخاب کردند، پزشک معالج ایشان از جراحان خوشنام و با تجربه است و تمامی تحصیلاتشان را در کشور سوئیس گذرانده و پدر محترمشان نیز از اساتید جراحی کشور و بازنشسته دانشگاه تهران و حدود ۹۳ سال سن دارند که دیگر طبابت و جراحی نمی کنند.»
در بیانیه بیمارستان جم اضافه شده است« ایجاد عارضه در اعمال جراحی همیشه محتمل بوده و خواهد بود و هرگز هیچ جراحی نمی تواند ادعا کند که هیچگاه عارضه نداشته است؛ مگر هرگز عمل جراحی انجام نداده باشد.
متاسفانه برای استاد کیارستمی عارضه ای ناخواسته پیش آمد که خوشبختانه با تلاش بسیار زیاد کنترل شد،به طوری که ایشان با بهبودی نسبی بیمارستان را ترک و مقرر شد که برای ادامه درمان پیگیری های لازم صورت گیرد.
در ادامه این بیانیه آمده است:تا قبل از حضور وزیر بهداشت برای عیادت کیارستمی، افکار عمومی از بستری شدن ایشان هیچگونه اطلاعی نداشت.
با به وجود آمدن، عارضه ناخواسته و طولانی شدن مدت زمان بستری استاد و عیادت وزیر بهداشت، وزیر بهداشت دستورات لازم را برای تسهیل و تسریع روند درمان به تیم درمانی صادر کرد.
بیانیه بیمارستان جم می افزاید: همکاران خارج از بیمارستان در رشته های مورد نیاز برای مشاوره در بیمارستان جم حضور یافتند و تمام این افراد از اقدامات درمانی و امکانات تجهیزات بیمارستان اظهار رضایت کردند.
این بیانیه گفت: حال که افکار عمومی در جریان بستری شدن استاد قرار گرفته است، به منظور اطلاع رسانی و پیشگیری از شایعات و شبهات جلسه ای با حضور بهمن کیارستمی فرزند و نیز اخوی استاد کیارستمی تشکیل شد و با ملاحظه حفظ اسرار بیمار مقرر شد، ستاد برای اطلاع رسانی از روند درمان استاد تشکیل شود.
در بیانیه بیمارستان جم اضافه شده است: تشخیص فصور و کوتاهی در درمان استاد با مراجع قانونی است که در حال بررسی و رسیدگی است و قطعا نتیجه آن هر چه باشد، طبق قوانین کشور مورد قبول تیم درمانی خواهد بود.
مدیریت بیمارستان حم در این بیانیه با تشریح اقداماتی که برای اختصاص اتاق خصوصی و رسیدگی به مرحوم کیارستمی انجام داده،اضافه کرد: استاد کیارستمی مراحل سخت و بحرانی را پشت سرگذاشت و پس از چند روز به بخش منتقل شد، تمام تجهیزات لازم برای وی تهیه شد و با توجه به بهبودی نسبی برای کمک به روند درمانی، حتی ایشان برای مدت کوتاهی به همراه تیم درمانی سفری کوتاه به اطراف تهران داشتند.
این بیانیه می افزاید: در نهایت استاد با شرایط مناسب بیمارستان را ترک کردند و قرار شد مراحل بعدی درمان در فرصت مناسب انجام شود.
در پایان این بیانیه آمده است: پزشکان همواره به عنوان گروه مرجع توسط جامعه مورد اقبال قرار گرفته اند و آنانی که به دنبال تقابل پزشکان و هنرمندان فرهیخته هستند، بدانند که جامعه پزشکی با صبوری تمام ناملایمات را تحمل کرده و وظیفه خطیر خود را که همانا خدمت به مردم شریف ایران است سرلوحه کار قرار خواهد داد.
مرحوم عباس کیارستمی،فیلمساز مشهور ایرانی ۱۴ تیر در سن ۷۶ سالگی در فرانسه درگذشت.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا