پیشخوانعناوین اخبار

سوریان: به حمایت کارلین افتخار می‌کنم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، حمید سوریان در حاشیه اردوی تیم ملی کشتی فرنگی با ابراز رضایت از شرایط خود در آستانه اعزام به المپیک ، اظهار کرد: المپیک امسال با دوره قبل کاملا متفاوت است، اما من هم تجربه شکست و پیروزی در این آوردگاه بزرگ را دارم و تجربه شکست در المپیک پکن و کسب طلا در لندن را دارا هستم به همین دلیل با تجربه ای که تلفیق از این نتایج است به ریو می روم و بینش و نگرشی متفاوتی در این المپیک خواهم داشت.

فرنگی کار وزن ۵۹ کیلوگرم ایران افزود: روزهای پایانی تمرینات تیم ملی را پشت سر می گذاریم. ما از مدت‌ها پیش برای رسیدن به مرز آمادگی ایده آل تمرینات سنگین و پرفشاری را سپری کردیم. من هم با توجه به حضور در تورنمنت های مختلف برای کسب سهمیه، مبارزات سنگینی را داشتم و با سختی زیاد موفق به کسب سهمیه المپیک شدم.امیدوارم هم من و هم تمامی ورزشکاران کاروان ایران نتایج خوبی در المپیک ریو بگیرند و بتوانیم ضمن اینکه مزد زحماتمان را می گیریم به خوبی پاسخگوی لطف مردم باشیم.

سوریان در واکنش به این مساله که باید به عنوان نخستین ملی پوش کشتی در المپیک به میدان برود و بار سنگینی روی دوش اوست گفت: من در المپیک ۲۰۰۸ پکن از کسب مدال محروم ماندم و متاسفانه کل تیم نتایج بدی گرفت، ولی در المپیک لندن توانستم شروع بسیار خوبی داشته باشم و به دنبال آن هم من و هم دو فرنگی کار دیگر ایران به سه مدال طلای با ارزش دست یافتیم و در مجموع کاروان کشتی نیز توانست با شش مدال رنگارنگ عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

وی بیانکرد: به هیچ عنوان با چنین شرایطی غریبه نیستم چراکه من به عنوان کشتی گیر سبک وزن همیشه زودتر از دیگر هم تیمی هایم به میدان رفته ام. امیدوارم من و عبدولی که باید در روز نخست مسابقات به میدان برویم با کسب یک نتیجه مطلوب باعث ایجاد امید و انگیزه دیگر ملی پوشان کشتی باشیم.

دارنده هفت مدال طلای جهان و المپیک در پاسخ به این سوال که چه شناختی از حریفانش در این دوره از المپیک دارد ، افزود: شناخت نسبی از رقبا دارم . البته با توجه به ادغام وزن ۵۵ با ۶۰ که بیشتر مدعیان را به وزن ۵۹ کیلوگرم سوق داد، سطح رقابت‌ها نسبت به گذشته بالاتر رفته است. تمامی کشتی‌گیران این وزن از عنوان‌ داران جهان و المپیک هستند و برخی از آنها تجربه حضور در دو المپیک را نیز دارند. ضمنا برخی از رقبای جوان و جویای نام نیز با توجه به توان جسمی و انگیزه بالا می توانند رقبای سرسختی باشند که باید با برنامه و نقشه متفاوتی به مصاف آنها رفت.

سوریان گفت: باید به شیوه و شکل متفاوتی مقابل رقیبان با تجربه و عنوان دار و کشتی گیران جوان که از نیروی بدنی بالایی برخوردارند بروم .ان‌شاءالله با بهره گیری از تجاربم بتوانم کشتی های خوبی بگیرم و با کسب نتایج خوب دل مردم را شاد کنم.

وی درباره تمجید الکساندر کارلین افسانه ای از او و این که چه حسی دراینباره دارد بیان کرد: کارلین ۱۲ مدال طلای المپیک و جهان را در کارنامه خود دارد و اعجوبه کشتی دنیا محسوب می شود. برای من افتخار است که شخص بزرگی چون کارلین اخبار مربوط به من را پیگیری می کند.

م:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا