دسته‌بندی نشده

جریمه ۴۰۰ هزار تومانی و ۸۰ ضربه شلاق در انتظار رانندگان مست

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و  به نقل از فارس، سرهنگ مراد مرادی درخصوص مصرف مشروبات الکلی و مواد روان‌ گردان در حین رانندگی و جرایم پیش‌بینی‌شده برای متخلفانبیان داشت: صرف مشروبات الکلی و مواد روان‌ گردان باعث عدم تمرکز در رانندگی شده و موجب می‌شود که راننده نتواند در حین رانندگی تصمیم‌گیری صحیح داشته باشد؛ چراکه راننده اقدام به انجام رفتارهای خطرآفرین می‌کند.

وی گفت: مصرف مشروبات الکلی و روان‌گردان دشمن شماره یک ایمنی در رانندگی تلقی شده و خطر ریسک‌پذیری و وقوع تصادف را ۱۰ برابر افزایش می‌دهد.

سرهنگ مرادی در خصوص جریمه مصرف مشروبات الکلی و مواد روان‌گردان بیانکرد: مطابق با قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی علاوه بر جریمه ۴۰۰ هزار تومانی و ضبط گواهینامه به مدت شش ماه پرونده قضایی نیز برای فرد خاطی تشکیل شده و وی به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به این مطلب که شرب خمر علاوه بر تخلف رانندگی، به لحاظ قانونی نیز جرم محسوب می‌شود، افزود: برابر قانون مجازات اسلامی علاوه بر حد شرعی که ۸۰ ضربه تازیانه است، مجازات حبس تعزیری نیز برای فرد خاطی در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار کرد: تشخیص مصرف مشروبات الکلی توسط راننده متخلف را با دستگاه‌های الکل‌سنجی که در اختیار پلیس‌های راهنمایی و رانندگی سهل و آسان برشمرد و گفت: مطابق ماده ۷۱۸ قانون جزای اسلامی هرگاه فردی با وسیله نقلی موتوری در حالت مستی اقدام به رانندگی کند، عمل وی جزو موارد مشدد و تشدید‌کننده محسوب شده و قانون‌گذار مجازاتی بیش از دوسوم حداکثر مجازت تعیین خواهد کرد.

سرهنگ مرادی خاطرنشان کرد: طبق این ماده قانونی فرد خاطی یک تا پنج سال از رانندگی محروم خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا