حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

ازتوقیف ۲ میلیارد لوازم منزل قاچاق در ایستگاه شهید امامی تادستگیری هکر تلگرام

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ” حمید امیرخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران مستقر در ایست وبازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده حامل بار لوازم منزل که از جنوب کشور به مقصد تهران در حال حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد بار خودرو با بارنامه و مدارک ارائه شده مغایرت دارد افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی خودرو  و  محموله حامل آن را توقیف کردند.

این مقام انتظامی ارزش محموله توقیف شده را دو میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا مقابله می کند#

کشف یک میلیارد لوازم آرایشی قاچاق در “نطنز”

فرمانده انتظامی شهرستان “نطنز” از کشف تعداد ۸۸ کارتن لوازم آرایشی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “علی بنی آدمی” گفت: ماموران انتظامی شهرستان نطنز حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای این شهرستان به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی از این خودرو بازرسی بعمل آمد که تعداد ۸۸ کارتن لوازم آرایشی خارجی فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

سرهنگ بنی آدمی بیان داشت : ارزش این محموله یک میلیارد ریال می باشد که در این خصوص دو نفر دستگیر و به مقامات قضائی تحویل داده شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان نطنز در پایان اظهار داشت :قاچاق کالا صدمات جبران ناپذیری به بدنه اقتصاد ملی وارد می کند که از مردم تقاضا می شود هرگونه اخبار در این خصوص را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

جاساز ۳۰ کیلو تریاک در اتاق بار وانت پیکان

فرمانده انتظامی شهرستان “دهاقان” از دستگیری دو سوداگر مرگ و کشف ۳۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک خبر داد .

سرهنگ “احمد مقامی” گفت: ماموران انتظامی شهرستان “دهاقان” و یک اکیپ از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “اصفهان” در راستای اجرای طرح کنترل مبادی ورودی و خروجی محور” بروجن –دهاقان” به یک دستگاه پژو پارس مشکوک و‌ آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بررسی های اولیه مشخص شد این خودرو به عنوان اسکورت یک خودروی دیگر می باشد که بلافاصله یک خودروی وانت پیکان از محور عبور و بدون توجه به ایست ماموران اقدام به فرار کرد.

سرهنگ مقامی بیان داشت: ماموران فورا وارد عمل شدند و در یک عملیات ضربتی وانت پیکان را متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۳۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای زیر اتاق بار خودرو جاساز شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان ضمن اشاره به اینکه در این خصوص دو سوداگر مرگ دستگیر و به مقامات قضائی تحویل داده شدند خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر به شدت مقابله می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

عدم توجه به جلو مرگ راننده ۲۲ ساله را رقم زد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از واژگونی یک دستگاه وانت پیکان در محور “علی آباد” و فوت راننده آن خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت: ماموران پلیس راه “کاشان-قم” از واژگونی یک دستگاه وانت پیکان در محور “علی آباد” باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده خودرو که جوانی ۲۲ ساله بود جان خود را از دست داد.

سرهنگ کریمی بیان داشت : علت وقوع این واژگونی توسط کارشناسان پلیس راه عدم توجه به جلو اعلام شده است .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد: هنگامی که احساس خستگی و خواب آلودگی دارید از رانندگی کردن بپرهیزید ، با هوشیاری کامل و دقت کامل به جلو و اطراف و با سرعت مطمئنه رانندگی کنید تا شاهد وقوع حوادث تلخ جاده ای نباشیم .

برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب با مشارکت پلیس و شهرداری اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از حمایت و مشارکت این فرماندهی با شهرداری در برپایی اولین نمایشگاه بزرگ “عفاف و حجاب در مد و لباس” خبر داد.

سرهنگ”جهانگیر کریمی” اظهار داشت: نمایشگاه بزرگ “عفاف و حجاب در مد و لباس” با مشارکت پلیس و شهرداری اصفهان و مراکز تولیدی لباس سطح استان در نیمه دوم مرداد ماه در باغ بانوان مجموعه پردیس ناژوان شهر اصفهان برگزار می شود.

وی افزود: توزیع مستقیم لباس های تولیدی متناسب با هویت و فرهنگ ایرانی و اسلامی همراه با تنوع و زیبایی خاص آن باعث می شود که هم تاثیر بسیار زیادی در فرهنگ پوشش در جامعه خواهد داشت و هم در حمایت از مراکز تولید داخلی و ایجاد انگیزه برای تهیه تولیدات متناسب با نیاز مخاطبان فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه نیروی انتظامی از هر طرحی و برنامه ای که در راستای پیشبرد فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باشد استقبال کرده و حمایت می کند افزود: یکی از با گلایه هایی که امروزه از طرف مردم و به خصوص بانوان مواجه می شویم ، فقدان لباس متناسب با ذائقه جامعه است.

سرهنگ کریمی بیان داشت: امروز لباس هایی که هم شیک و متنوع باشند و متناسب با ذائقه و سلیقه های مختلف تولید شده و هم سادگی، متانت، وقار و هویت ایرانی و اسلامی در آن رعایت شده باشد بسیار کم است و باید زمینه هایی فراهم شود تا تولید کنندگان پوشاک کشور گام های بیشتری را در این زمینه بردارند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، پوشش مناسب را باعث ایجاد هویت در شخص عنوان کرد و اظهار داشت: دختران سرزمین ایران باید بیاموزند که متناسب با شان و منزلت و شخصیت یک دختر ایرانی لباس بپوشند و بدانند که با پوشش خود فرهنگ جامعه خود را به دنیا نمایش می دهند و کسانی که پوشش ها و مدهای غربی را برای خود انتخاب می کنند این افراد هویت اصیل خود را گم کرده اند.

دستگیری هکر تلگرام

فردی که اقدام به هک و نفوذ به تلگرام شخصی تعدادی از شهروندان کرده بود توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت:در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس تلگرام آنها را هک کرده و از طرف آنها برای دوستان و آشنایان اقدام به ارسال پیام می کند بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت:افراد شاکی در اظهارات خود به این موضوع اشاره کردند که این فرد علاوه بر ارسال پیام برای دیگران مدیریت گروه های آنان را در دست گرفته و دسترسی به آن ندارند.

وی اظهار داشت :با انجام یکسری اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ کریمی افزود :متهم در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سرگرمی عنوان داشت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد:کاربران شبکه های اجتماعی باید بسیار مراقب حریم خصوصی خود باشند واز نفوذ افراد شیاد به آن با انجام تنظیمات امنیتی جلوگیری کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا