شهر و جامعهعناوین اخبار

مرمت و بازسازی خانه آیت‌الله محقق در مراحل پایانی

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، حسین کارگر پیرامون مرمت و بازسازی خانه‌های قدیمی عنوان کرد: خانه آیت‌الله محقق یکی از خانه‌های تاریخی منطقه سه است که با مساحت ۵۰۰ متر مربع در محله دردشت مقابل مسجد آیت‌الله محقق قرار دارد.

وی افزود: این خانه در بن‌بست و دور از دسترس همگان واقع شده بود که شهرداری منطقه سه مبادرت به آزادسازی ضلع شرقی این بنا و تبدیل آن به فضای سبزی با مساحت ۵ هزار مترمربع کرد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان به ساختمان مخروبه این بنا اشاره کرد و ادامه داد: عملیات اجرایی بر روی ساختمان با سبک‌سازی بام، استحکام‌بخشی تیرهای چوبی و ایزوله کردن بام، همچنین اجرای تاسیسات الکترونیکی و مکانیکی، ترمیم گچ‌بری‌ها و نقاشی نیم‌دایره‌های سردر ورودی و ترمیم درب‌ها با معرق زیبای آن، به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: پس از ایزوله کردن قسمت پائینی ساختمان، جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت به  آن، عملیات نماکاری زیرایوان در حال اجراست و همچنین عملیات رنگ‌کاری درب‌ها نیز در حال کار است و امیدواریم هرچه زودتر در اختیار مردم فرهنگ‌دوست قرار گیرد.

کارگر اضافه کرد:‌ با اتمام عملیات داخلی ساختمان، فضاسازی بیرونی ساختمان در دست طراحی است که پس از پایان طرح، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا