شهر و جامعهعناوین اخبار

شعار امسال مسئولین آموزش فنی و حرفه ای “هر جوان اصفهانی یک مهارت” باشد

به  گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان: در روز ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، ابوطالب جلالی مدیر کل استان به همراه معاونین، جمعی از رؤسای مراکز و واحدها، نماینده مربیان و مدال آوران مسابقات ملی و بین المللی مهارت با دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

استاندار اصفهان ضمن تبریک ‘هفته کارآفرینی و مهارت’ گفت: در این هفته باید مخاطبان با آموزش های فنی و حرفه ای بیشتر آشنا شوند و وظایف و جایگاه سازمان برای مردم تبیین گردد.

زرگرپور تصریح کرد: دانشگاه ها به عرصه مهارت ورود پیدا نمی کنند و بیشتر بصورت تئوریک به مسائل می پردازند و نمی توان در حوزه اشتغال از آنها بهره کافی برد.

زرگرپور با بیان اینکه حرفه و مهارت از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: از دو سال پیش شعاری در اصفهان مطرح شد که از اوقات فراغت آغاز کنیم بطوریکه هر دانش آموز یک مهارت بیاموزد.

وی ادامه داد: در این راستا شعار امسال مسئولین آموزش فنی و حرفه ای “هر جوان اصفهانی یک مهارت” می باشد.

استاندار اصفهان یادآور شد: اصفهان ظرفیت زیادی در صنعت، گردشگری، دانشگاه و صنایع دستی دارد ولی نرخ بیکاری در آن ۱٫۵ درصد از نرخ متوسط کشور بالاتر است که بخشی از آن به مهاجرت ها بازمی گردد. وی با اشاره به اینکه نرخ تورم در استان به زیر نرخ میانگین کشوری رسیده است، افزود: در بحث بیکاری نیز همین اتفاق باید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۰ هزار شغل در استان ایجاد شد، تصریح کرد: در برنامه امسال ایجاد ۹۰ هزار شغل پیش بینی شده است.

وی افزود: در شرایط فعلی امکان اینکه این تعداد فرصت شغلی از واحدهای صنعتی بزرگ شروع شود، وجود ندارد و محدودیت و مشکل آب و مسائل زیست محیطی اجازه توسعه صنایع بزرگ را به استان نمی دهد. استاندار اصفهان با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری استان در منطقه بی نظیر است؛ گفت: ۲۰ هزار جاذبه میراثی در استان وجود دارد که شش اثر به ثبت جهانی و یکهزار و ۷۰۰ اثر به ثبت ملی رسیده است. زرگرپور افزود: اصفهان در بخش های فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز آینده درخشانی دارد و مهارت ها باید در این جهت باشد.

وی با تبریک به مدال آوران ملی و بین المللی مسابقات ملی مهارت گفت: شان مردم استان اصفهان، ممتاز و اول بودن است و مردمی که در میادین انقلاب، جنگ تحمیلی و اقتصادی بیشترین حضور را داشته اند باید جوانانی افتخار آفرین نیز تربیت کنند.

در ادامه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، گزارشی از فعالیت های یکسال گذشته ارائه کرد و چند تن از مدال آوران نیز در باره رشته های خود مواردی را بیان نمودند.

در پایان از مدال آوران مسابقات ملی و بین المللی مهارت با اهداء لوح سپاس توسط استاندار اصفهان تجلیل شد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا