شهر و جامعهعناوین اخبار

مربیان قرآنی اصفهان به دوره تخصصی آموزش های نوین قرآنی در قم اعزام می شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران  وبه نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: در راستای ارتقاء سطح علمی و همچنین بهرگیری مربیان قرآنی از روش های نوین آموزشی در زمینه برگزاری دوره های تخصصی حفظ قرآن کریم ۵۰ نفر از مربیان فعال در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم استان اصفهان روز جمعه ۸ مرداد ماه به شهر مقدس قم اعزام می شوند و این دوره به مدت یک هفته برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در نظر دارد تا پایان سال جاری تعداد ۳۰۰ مربی قرآنی را که در پنجمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم با این اداره همکاری دارند را جهت ارتقاء سطح علمی آن ها به مرکز ملی تربیت حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور شهر مقدس قم اعزام کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان کرد: این دوره با هدف جذب و شناسایی استعدادهای درخشان در زمینه مربی حفظ قرآن کریم، تربیت مربیان کارآمد جهت آموزش به قرآن آموزان در جوار بقاع متبرکه، تامین نیروی انسانی مورد نیاز جهت برگزاری پنجمین دوره تربیت ملی حافظان قرآن کریم و همچنین تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری(حفظ ا… تعالی) در راستای تربیت حافظان قرآن کریم برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری ادامه داد: همچنین این دوره با رویکرد آموزش مربیان قرآن کریم در مباحثی همچون؛ کلاس داری عمومی و تخصصی ویژه کودکان، اصول تخصصی کلاس داری حفظ قرآن کریم، شیوه های جذاب سازی کلاس های حفظ قرآن کریم، اصول مشاوره دهی به حافظین قرآن کریم، کارگاه شیوه داوری، روش تدریس ترجمه و مفاهیم، احکام قرآنی و… می باشد.

وی در ادامه گفت: این دوره توسط اساتید بین المللی و ملی همچون؛ استاد شهیدی، حاج ابوالقاسم پرهیزگار و برخی دیگر از اساتید طراز اول کشور برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان افزود: مربیان پس از گذراندن این دوره در آزمون نهایی شرکت می کنند و در صورت کسب نمره قبولی در آزمون از سازمان اوقاف و امور خیریه گواهی نامه دریافت می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا