پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

ازتشییع و تدفین شهید گمنام در ستاد پلیس اصفهان تاکلاهبرداری خواستگار اینترنتی از دختران دم بخت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ” جهانگیر کریمی” گفت: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده مراسم تشییع و تدفین یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس صبح روز دوشنبه ۱۲ مرداد ماه پس از مراسم صبحگاه عمومی در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مراسم که با حضور خانواده های معظم و معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران و نیروهای انتظامی برگزار می شودگفت: قرائت زیارت پرفیض عاشورا، مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، ادای احترام نیروهای انتظامی به مقام شامخ شهید والا مقام و تشییع و خاکسپاری شهید گمنام از جمله برنامه های این روز است.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه خاکسپاری شهید گمنام در ستاد فرماندهی انتظامی استان باعث افتخار مسئولان و نیروهای این فرماندهی است عنوان داشت: مطمئناً به برکت این شهید گرانقدر روز به روز شاهد موفقیت های روز افزون در ماموریت ها و عملیات های پلیس استان خواهیم بود.

این مقام انتظامی به تاثیر برپایی این گونه مراسم ها در افزایش روحیه ایثارگری کارکنان اشاره کرد و اظهار داشت: حضور شهید گمنام دفاع مقدس در ستاد فرماندهی انتظامی استان باعث می شود تا نسل جدید نیروهای انتظامی بدانند که جا در پای چه شخصیت هایی نهاده و ادامه دهنده راه کسانی هستند که جانشان را در راه حفظ میهن اسلامی فدا کردند و حتی حاضر بودند که گمنام باقی بمانند زیرا که آنان با خدای خود معامله نمودند.

کشف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال چای ساز قاچاق

با تلاش ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم تعداد دو هزار و ۴۰۰ دستگاه چای ساز خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ علی براتی، فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم  گفت اظهار داشت: مامورین ایست و بازرسی شهید رئیسیان این فرماندهی حین کنترل در محور سمیرم به شهرضا به یک دستگاه کامیون کشنده دانگ فنگ مشکوک وخودرو را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه خودرو فاقد هرگونه بارنامه و مدارک معتبر گمرکی بود گفت: در بازرسی دقیق از خودروتعداد تعداد دو هزار و ۴۰۰ دستگاه چای ساز خارجی قاچاق به همراه تعداد ۷ کارتن لوازم جانبی آن به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف و توقیف شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد:در این خصوص پرونده تشکیل و راننده آن نیز جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ براتی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا به شدت مقابله خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

رتبه اول پلیس اصفهان در رضایتمندی مردم

معاون بازرسی فرماندهی انتظامی استان از کسب رتبه اول این فرماندهی در کسب رضایتمندی مردم در بین رده های انتظامی کشور خبر داد.

سرهنگ” رحمت اله کرباسیون”  با اعلام این خبر اظهار داشت: همه ساله از طریق بازرسی کل ناجا میزان رضایتمندی مردم از رده های انتظامی مورد ارزیابی قرار می گیرد که در سه ماهه اول سال ۹۵ برابر این ارزیابی ها فرماندهی انتظامی استان اصفهان در بین رده های انتظامی کشور حائز رتبه اول شناخته شد.

وی در پاسخ به این سوال که معاونت بازرسی نیروی انتظامی استان چه اقداماتی برای افزایش سطح رضایتمندی مردم از پلیس انجام می دهد اظهار داشت: در این زمینه چهار وظیفه اصلی برعهده این معاونت قرار گرفته است که از آن جمله می توان به اجرای صحیح انتظارات و مطالبات بارزرسی کل ناجا به ویژه در حوزه مرکز نظارت همگانی ناجا اشاره کرد.

این مقام مسئول عنوان داشت: هم اکنون سامانه ۱۹۷ طوری در نیروی انتظامی تعریف شده که کلیه درخواست ها، انتقادات، پیشنهادات و شکایات مردم در این سامانه که مرکزیت آن در ستاد فرماندهی انتظامی استان و ۲۴ شهرستان است به طور ۲۴ ساعته ثبت و ضبط و پس از جمع بندی جهت رسیدگی به واحد دفتر نظارت همگانی استان واگذار و پیگیری مطالبات مردمی و رفع مشکلات آنان در دستور کار کارشناسان این دفتر قرار می گیرد.

کرباسیون، رسیدگی صحیح، دقیق و به موقع درخواست ها و شکایات مردمی را از دیگر اقدامات مفید و موثر این معاونت برشمرد و اظهار داشت: بخشی به نام واحد رسیدگی به درخواست ها و شکایات مردمی در معاونت بازرسی استان است که کارشناسان این واحد براساس ۲۵ گامی که بازرسی کل ناجا تعریف کرده اقدامات لازم در زمینه پاسخگویی سریع به شکایات مردمی انجام می دهند تا مردم به حق خود برسند.

این مقام انتظامی بیان داشت: از آنجا که نیروی انتظامی معتقد است هر کجا صحت عمل و رفتار کارکنان از سطح بالایی برخوردار باشد به همان میزان می تواند در رضایتمندی مردم اثرگذار باشد به همین جهت وظیفه نظارت بر عملکرد کارکنان نیز بر عهده این معاونت قرارگرفته و به طور مرتب سطح کیفی ماموریت ها و صحت عمل کارکنان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

معاون بازرسی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به نقش نظرات و پیشنهادات مردمی در ارتقای سطح کیفیت ماموریت های ناجا گفت: تمام درخواست ها، نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات مردمی پس از جمع آوری ، دسته بندی و تجزیه و تحلیل شده و در کمیسیون های تخصصی که با حضور سردار یا جانشین فرماندهی انتظامی استان تشکیل می شود مورد نقد و بررسی قرار گرفته و براساس آنها در انجام کیفی ماموریت ها و طرح های انتظام بخشی تصمیمات مهمی گرفته می شود.

سرهنگ کرباسیون تصریح کرد: یک اقدام ویژه که از سال ۹۳ در دستور کار این معاونت قرار گرفته تشکیل کاربست سلامت کارکنان پلیس استان است که در این زمینه کمیسیون ویژه ای به صورت هرماه با حضورفرمانده انتظامی استان ، پلیس های تخصصی و رده های پشتیبانی کننده تشکیل که مجموعه این اقدامات باعث شده تا طی دو سال متوالی پلیس استان در سلامت اداری کارکنان از وضعیت ممتازی نسبت سایر دستگاه ها برخوردار باشد که مطمئناً خروجی آن نیز به ارتقای رضایتمندی مردم کمک خواهد کرد.

این مقام انتظامی در خصوص تاثیر طرح مدیریت کیفیت نیروی انتظامی(مکنا)در افزایش رضایتمندی مردم از این نیرو نیز خاطر نشان کرد: طرح مذکور شامل بخش های وسیعی در زمینه زیباسازی محیطی، استفاده از تجهیزات و امکانات رفاهی برای مراجعان، تکریم ارباب رجوع، حفظ حقوق شهروندی و انجام سریع به کار مراجعان در کلانتری ها و پلیس های تخصصی به عنوان مراکزی که بیشترین ارتباط را با مردم دارند می شود که ارزیابی ها حاکی از ارتقای رضایتمندی مردم در این حوزه ها است.

کاهش سرعت، تنها راه جلوگیری از تصادف و گره های ترافیکی در بزرگراه ها

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان، کاهش سرعت، را تنها راه جلوگیری از بروز تصادف و ایجاد گره های کورد ترافیکی در بزرگراه ها عنوان کرد.

سرهنگ” رضا رضایی” اظهار داشت: با توجه به اینکه دوربین های کنترل سرعت در سطح بزرگراه های شهر اصفهان نصب شده ، تمام رانندگان می بایست براساس حد اکثر سرعتی که برای هر بزرگراه تعریف شده به رانندگی بپردازند.

وی افزود: پلیس راهور با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اقدام به نصب تابلوهای حداکثر سرعت در بزرگراه ها کرده و به طور مثال حداکثر سرعت در بزرگراه شهید دستجردی، ۹۰ کیلومتر و بزرگراه میثمی به سمت شهید خرازی نیز حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر است که می بایستی رانندگان به این موضوع توجه داشته باشند تا مورد اعمال قانون قرار نگیرند.

این مقام مسئول موضوع ایجاد ترافیک در اثر کاهش سرعت در بزرگراه ها را رد کرد و گفت: تحقیقات ما نشان داده که اگر رانندگان با سرعت مطمئنه تردد کنند هیچ وقت دچار تصادف نمی شوند و این کاهش سرعت ها نیز صرفاً به خاطر ایمنی خود رانندگان و سرنشینان آنان و تنها راه جلوگیری از بروز تصادف و ایجاد گره های کور ترافیکی است.

رضایی خاطر نشان کرد: مسلماً اگر یک حادثه در بزرگراه رخ دهد خود باعث بروز ترافیک سنگین و معطل شدن رانندگان برای ساعت ها خواهد بود و تقاضای ما از رانندگان این است که به منظور احترام به حقوق دیگر شهروندان و ایمنی و سلامت خود وسرنشینانشان به قوانین و مقررات رانندگی احترام بگذارند.

رئیس پلیس راهور استان با هشدار به رانندگان متخلف در خصوص ثبت تخلف سرعت گفت: طبیعی است که تخلف رانندگان پرخطری که تعداد آنها نیز بسیار کم است و تقریباً ۳ تا ۵ درصد کل رانندگان را تشکیل می دهند از دید پلیس دور نخواهد بود و حتی برای این متخلفان نمره منفی نیز در نظر گرفته می شود که اگر نمرات منفی آنها به عدد ۳۰ برسد خودروهایشان توقیف و از ادامه رانندگی آنها جلوگیری خواهد شد.

کلاهبرداری از ۶۰متقاضی گواهی فنی حرفه ای

فردی که با جعل گواهینامه فنی و حرفه ای از ۶۰ نفر مبالغی را کلاهبرداری کرده بود در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ” ستار خسروی”  گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی با دریافت مبالغی از متقاضیانی که مشکل تهیه گواهینامه فنی و حرفه ای دارند اقدام به جعل گواهینامه سازمان و حرفه ای می کند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات گسترده و اطمینان از درستی موضوع کارآگاهان با هماهنگی مقام قضایی نسبت به بازرسی از محل کار متهم اقدام کردند که در نتیجه این عملیات تعداد ۵۷ فقره گواهینامه صلاحیت حرفه ای به نام های مختلف کشف و یک دستگاه کیس رایانه متعلق به متهم که حاوی اطلاعات تعداد زیادی سوابق گواهی صلاحیت حرفه ای برای افراد مختلف بود کشف شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا کنون ۶۰ نفر از مالباختگانی کسانی که برای آنها گواهینامه فنی و حرفه ای صادر شده مورد شناسایی قرار گرفتند عنوان داشت: در این عملیات متهم اصلی پرونده دستگیر و همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 

اجرای طرح برخورد با لباس فروشی های متخلف در اصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: با اجرای طرح برخورد با لباس فروشی های متخلف ، تعداد ۲۲ واحد صنفی فروش پوشاک ، تریکو و خرازی متخلف ‌در شهر اصفهان پلمپ شدند.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی ، طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی پوشاک و تریکو و خرازی در شهر اصفهان توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی اجرا شد.

وی اظهار داشت : در این طرح از ۱۱۰ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که در نتیجه تعداد ۲۲ واحد صنفی متخلف پلمپ،برای ۳۲ واحد دیگر اخطاریه پلمپ صادر و از ۶۱ متصدی نیز تعهد گرفته شد.

سرهنگ کریمی، عدم رعایت قوانین و مقررات، استفاده از مانکن های غیر متعارف، استفاده از لباس های حاوی آرم و علایم انحرافی و مبلغ فرهنگ غربی، استفاده از فروشندگان بدپوشش و بدحجاب و نداشتن پروانه و مجوز فعالیت را از جمله دلایل پلمپ این واحدها عنوان کرد.

این مقام انتظامی با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

طی ۴۸ ساعت گذشته در اصفهان؛

کشف ۲۴ وسیله نقلیه مسروقه و تحویل به مالباختگان

با تلاش ماموران پلیس مرکز استان طی ۴۸ ساعت گذشته با اجرای طرح پیشگیری از سرقت ، تعداد ۲۴ دستگاه وسایل نقلیه مسروقه کشف و به مالباختگان آنان تحویل شد.

سرهنگ حسن یاردوستی، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان  گفت: در راستای اجرای طرح پیشگیری از سرقت، ماموران این فرماندهی طی ۴۸ ساعت گذشته موفق شدند در گشت زنی های هدفمند خود، تعداد ۱۲ دستگاه خودرو و ۱۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه را کشف کنند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در این رابطه تعدادی سارق نیز دستگیر و همراه پرونده تشکیل شده جهت سیرمراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس پلیس مرکز استان با بیان اینکه تمامی مالباختگان این وسایل نقلیه شناسایی و اموال مسروقه به آنان بازگردانده شده است از خرسندی و رضایتمندی این افراد خبرداد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صاحبان و مالکان وسایل نقلیه با عنایت به توصیه های پلیس که حاصل چندین سال تجربه است و می توانندسارقان را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارند،خاطرنشان ساخت: سارقان در اعترافات خود عنوان کردند که وسایل نقلیه ای که آنها به سرقت بردند فاقد تجهیزات ایمنی بودند.

سرهنگ”یاردوستی” به جهت پیشگیری از سرقت خودرو به شهروندان توصیه کرد: هنگام خروج از پارکینگ ، منزل ومحل کارتان خودروی خود را در حالت روشن رها نکنیدو از پارک کردن خودرو خود در نقاط خلوت وتاریک خوددداری کرده و خودرو را به وسایل و تجهیزان ایمنی مجهز کنید.

 

بیش از۲۹کیلوگرم حشیش در تور ماموران یگان تکاوری اصفهان

در عملیات ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان دو سوداگر مرگ دستگیر و مقدار ۲۹ کیلو و ۳۰۰ گرم حشیش از آنان کشف شد.

سرهنگ جهانگیر کریمی ، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت :عوامل یگان تکاوری این فرماندهی حین گشت زنی درجاده های خاکی وبیابانهای اطراف ایست وبازرسی شهیدامامی شهرستان شهرضا به یک نفر که به صورت پیاده در بیابان قصد دور زدن ایست و بازرسی را داشت مشکوک شده و به وی دستور ایست می دهنداما فرد مذکور بدون توجه به دستور مامورین سریعا سوار یکدستگاه خودرو پژو شده ومتواری می گردد.

این مقام مسئول عنوان داشت: با فرار این فرد ماموران به تعقیب خودرو پرداخته و سرانجام در بیابان های اطراف جاده آن را متوقف و راننده و سرنشین خودرو را دستگیر می کنند.

سرهنگ کریمی گفت: در بازرسی از این خودرو مقدار ۲۹ کیلوو۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش که داخل دو کوله پشتی قرار داشت کشف و متهمان دستگیر شده ، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

کلاهبرداری خواستگار اینترنتی از دختران دم بخت

فردی که به بهانه ازدواج با یکی از دختران جوان در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کرده و با فریب وی توانسته بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال کلاهبردار ی کند، توسط کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

خانمی جوان که برای طرح شکایت در خصوص کلاهبرداری از وی به پلیس فتای استان اصفهان مراجعه کرده بود در خصوص ماجرای رخ داده چنین بیان داشت: چند ماه پیش در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی با پسری جوان آشنا شدم و با همدیگر رابطه زیادی داشتیم تا اینکه او رسماً از من خواستگاری کرد.

او گفت قصد ازدواج دارد و به خاطر علاقه زیادی که به من دارد و ویژگی های همسر ایده آلش را در من می بیند می خواهد به خواستگاریم بیاید، اما هربار که از او می پرسیدم کی به خواستگاریم می آید می گفت هنوز زود است و باید بیشتر با هم آشنا شویم ، من نیز که فریب حرف های او را خورده بودم تحت تاثیر صحبت های آن پسر قرار گرفتم و به او علاقه مند شدم.

کار به جایی رسید  که هر وقت درخواست کمک مالی از من می کرد و می گفت اگر می خواهی عشقت را به من نشان بدهی باید خودت را در وضعیت مالی بدی که قرار دارم به من کمک کنی من هم برای اینکه او را از دست ندهم پول را برایش تهیه کرده و به حسابش واریز می کردم.

طی چندین درخواست او در مجموع حدود ۱۰۰ میلیون ریال به حساب وی واریز کردم تا اینکه به رفتار او شک کردم و از او خواستم که پول ها را بازگرداند اما رفتارش عوض شد و رابطه اش را کلاً با من قطع و دیگر به تماس ها و پیامک های من پاسخ نمی دهد…

سرهنگ جهانگیر کریمی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت این خانم جوان بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی بیان داشت:با توجه به اسناد و مدارک شاکی و جمع آوری ادله دیجیتالی لازم متهم که فردی ۳۲ ساله بود دستگیر و در مواجه با مدارک و مستندات پلیسی صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سودجویی و کسب منفعت عنوان کرد.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه متهم علاوه بر مورد اخیر با ده ها دختر جوان دم بخت نیز به بهانه ازدواج از آنها کلاهبرداری کرده است اظهار داشت: توصیه ما به کاربران شبکه های اجتماعی بویژه خانم ها که بیشترین قربانیان فضای مجازی هستند این است که مراقب صحبت های به ظاهر زیبا و شیرین کاربران دیگر باشند و زندگی خود را با ارتباط با دیگران در این فضا تباه نکنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا