پیشخوانعناوین اخبار

۳۷۰ میلیارد ریال هزینه سرخابی ها/ استقلال در بازیکنان و پرسپولیس در کادر فنی از یکدیگر پیشی گرفتند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ازایرنا، در این میان سهم آبی پوشان پایتخت بیشتر است و این باشگاه ۱۹۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای ۲۹ بازیکن و اعضای کادر فنی تیم فوتبال خود هزینه کرده است که میانگین هر نفر آن بیش از ۶ میلیارد و ۶۱۷ میلیون ریال می شود. استقلالی ها ۵۱٫۸۷ درصد مبلغ کل قرارداد سرخابی ها را به خود اختصاص دادند.

باشگاه پرسپولیس برای بازیکنان و کادر فنی خود (جمعا ۳۱ نفر) در این فصل لیگ برتر فوتبال ۱۷۸ میلیارد و ۹۵ میلیون ریال قرارداد بسته است که میانگین آن برای هر عضو این تیم، بیش از پنج میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال می شود که حدود ۴۸٫۱۳ درصد مبلغ کل قراردادهای سرخابی است.
در مقام مقایسه قرارداد بازیکنان و کادر فنی دو تیم سرخابی پایتخت با هم، قرار داد بازیکنان استقلال با ۱۷۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای ۲۳ بازیکن بالاتر از هزینه باشگاه سرخپوشان است. در باشگاه آبی پوشان میانگین قرارداد بازیکنان هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.
در بین بازیکنان استقلال امید ابراهیمی، خسرو حیدری، سید مهدی رحتمی و هرایر مگوئیان با ۱۲ میلیارد ریال گرانترین بازیکنان هستند.
پرسپولیس در زمینه جذب بازیکنان ۱۳۸ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال برای ۲۵ بازیکن خود معین کرده اند که میانگین برای هر بازیکن این تیم پنج میلیارد و ۵۲۸ میلیون ریال می شود.
در تیم پرسپولیس علیرضا بیرانوند با ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گرانترین بازیکن سرخابی محسوب می شود که رکوردی برای این بازیکن پرسپولیس محسوب می شود.
دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در مجموع ۳۰۸ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال برای قرارداد ۴۸ بازیکن خود هزینه کرده اند که میانگین آن ۶ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال می شود. از نظر درصدی نیز تیم استقلال ۶۲٫۲۲ درصد این مبلغ را به قرارداد بازیکنان خود اختصاص داده است.
باشگاه پرسپولیس در جمع مبلغ قرارداد کادر فنی از استقلال پیشی گرفته است و برای ۶ نفر کادر فنی خود ۳۹ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال هزینه کرده است که میانگین هر عضو کادر فنی بیش از ۶ میلیارد و ۶۴۸ میلیون ریال است.
برانکو ایوانکوویچ سرمربی اهل کرواسی پرسپولیس با ۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، بیشترین دریافتی را در بین سرخابی های پایتخت و در بین کادر فنی این تیم دارد و محمود خوردبین (سرپرست) با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمترین است.
کادر فنی آبی پوشان پایتخت با ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه برای قرارداد ۶ نفر و میانگین حدود ۳ میلیارد و ۶۱۶ میلیون ریال نسبت به سرخپوشان هزینه کمتری برای قرارداد کادر فنی خود کرده است. در این باشگاه علی چینی با یک میلیارد ریال کمترین و علیرضا منصوریان (سرمربی) با ۱۰ میلیارد ریال بیشترین رقم قرارداد را به خود اختصاص داده اند.
مجموع هزینه قرارداد کادر فنی دو باشگاه ۶۱ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال برای ۱۲ نفر با میانگین پنج میلیارد و ۱۳۲ میلیون ریال است. از نظر درصدی باشگاه پرسپولیس ۶۴٫۷۶ درصد مبلغ کل قرارداد سرخابی ها را به کادر فنی خود اختصاص داده است.
یادآوری می شود که مبلغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران حدود ۳۷۰ میلیارد ریال است که اگر هزینه اسکان، ایاب و ذهاب، تامین فضای تمرینی و نیازهای اولیه، پاداش و سایر هزینه های دیگر این دو باشگاه با این مبلغ جمع شود، به مبلغ بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.
در دولت یازدهم تلاش زیادی برای خصوصی سازی این باشگاه ها شده است که اگر این برنامه ها به سرانجام برسد، این دو باشگاه با درآمدزایی دیگر هزینه ای برای دولت نخواهند داشت.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا