پیشخوانعناوین اخبار

طلای سرخ ارزان شد/ افزایش ۱۰ درصدی تولید زعفران

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ازخبرنگاران جوان،علی حسینی عضو شورای ملی زعفران با اشاره به وضعیت قیمت زعفرانبیان داشت: با توجه به انبوه زعفران احتکار شده در انبارها پیش بینی می شود که قیمت در یک الی دو ماه آینده همزمان با فصل برداشت به حالت عادی خود بازگردد.

وی گفت:حباب قیمت طلای سرخ در حال شکستن است و پیش بینی می شود که این روند کاهش در روزهای آتی نیز ادامه یابد.

حسینی افزود: هم اکنون بیش از ۱۰۰ تن زعفران از سوی برخی افراد سودجو به امید گران شدن و سودهای هنگفت در انبارها موجود است که بخشی از آن به محصول سال آینده اضافه خواهد شد.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به پیش بینی تولید زعفراناظهار کرد: براساس پیش بینی وزارت جهاد امسال تولید با افزایش ۱۰ درصدی نسبت سال گذشته به مرز ۴۰۰ تن خواهد رسید.

وی بیان کرد: با توجه به آنکه بزرگترین تولید کننده زعفران در دنیا هستیم از این رو راهی به جز افزایش سرانه مصرف و توسعه بازارهای هدف نداریم، چرا که در آینده نه چندان دور با تولید انبوه زعفران در کشور مواجه خواهیم شد.

حسینی در خصوص روند صادراتی زعفران ادامه داد: میزان صادرات طلای سرخ در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته روند افزایش داشته است که متاسفانه پس از آن صادرات روند کاهش به خود گرفته ، از این رو لازم است که تمهیداتی در جهت توسعه صادرات به کار بگیریم تا دغدغه جذب محصول در دنیا را نداشته باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا