پیشخواندسته‌بندی نشدهعناوین اخبار

۳۰۰ هزارتن شکر در بنادر منتظر ترخیص/ قیمت مصوب شکر ۲۵۲۰ تومان است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از مهر،علیرضا اشرف گفت: اگرچه دولت مصوب کرده که قیمت هر کیلوگرم شکر برای مصرف‌کنندگان ۲۵۲۰ تومان باشد، اما اکنون برخی گرانفروشی‌ها در بازار صورت می‌گیرد که تخلف محض است و فروشندگان باید این کالا را به قیمت ۲۵۲۰ تومان بفروشند.

نایب رئیس انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر ادامه داد : قیمت پایه شکر از ۲۳۰۰ تومان اکنون با مصوبه دولت به ۲۵۲۰ تومان رسیده است که باید به همین نرخ هم به دست مصرف‌کنندگان برسد. این قیمت در حالی است که آنالیز قیمتی انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر نشان دهنده قیمت تمام شده ۲۷۶۰ تومان است؛ اما به هرحال دولت بر روی رقم ۲۵۲۰ تومان به جمع‌بندی رسیده است.

ویعنوان کرد: هنوز مشخص نیست که دولت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و نرخ تمام شده کارخانجات را چطور پرداخت خواهد کرد، اما به هرحال اکنون هیچ واحد فروشگاهی نباید از قیمت مصوب دولت تخطی کند. در عین حال، ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن شکر وارد کشور شده است که اکنون در بنادر و گمرکات موجود است و هنوز ترخیص نشده است.

به گفته اشرف، برآوردها حکایت از آن دارد که ۴۸۰ هزار تن کسری میزان تولید شکر با مصرف وجود دارد که باید از طریق واردات تامین شود، بر همین اساس، شش ماه پیش برنامه‌ریزی برای واردات شکر آغاز شد که اکنون هم تا ۳۰۰ هزار تن شکر به بنادر وارد شده است و منتظر مجوز ترخیص است.

وی بیان داشت: واردات شکر دو ماه بنا به برخی دلایل، به تعویق افتاده بود، اما اکنون واردات برای تامین نیاز داخلی انجام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا