بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانعناوین اخبار

تاثیر مثبت ارز تک نرخی بر بازار سرمایه/روند حرکت بورس، صعودی است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا ،عزت صیادنیا طیبی ضمن مهم دانستن اجرای سیاست تک نرخی ارز، عنوان کرد: این مهم سبب رشد برخی گروه های حاضر در بازار سرمایه خواهد شد
وی درباره وضعیت شاخص کل بورس اعتقاد دارد: روند کلی حرکت بورس و چشم انداز آن، مثبت و صعودی است و رشد شاخص کل هنوز تثبیت نشده، بنابراین مردم همچنان چشم انتظارند.
این کارشناس بازار سرمایه درباره چرایی رشد شاخص بورس در روزهای گذشته افزود: تغییر مدیریتی در سازمان بورس و اوراق بهادار را می توان یکی از دلایل اصلی رشد بازار در روزهای های گذشته ارزیابی کرد.
صیادنیا طیبی اضافه کرد: برگزاری مجامع شرکت های بورسی و انتشار خبرهای مثبت از آنهابه ویژه، شرکت های خودرویی نیز زمینه ساز رشد شاخص در هفته گذشته شد.
وی معتقد است: ماه های گذشته وضعیت حرکت گروه خودرویی تاثیر مستقیمی بر وضعیت شاخص کل داشته به گونه ای که رشد این گروه، سبب تقویت شاخص کل شده است.
کارشناس بازار سرمایه درباره چشم انداز بورس در ماه های آینده، اضافه کرد: روند افت نرخ تورم که باعث کاهش میزان سود و تسهیلات بانکی می شود، می توان چشم انداز مثبتی را برای شاخص بورس پیش بینی کرد.
طیبی گفت: تاثیر کاهش نرخ تورم و سود بانکی بر بازار سرمایه تاخیر داشته و چنانچه فعالان بازار سرمایه به این باور برسند که روند کاهش نرخ تورم و سود بانکی، پایدار است، به تدریج به بازار اعتماد کرده و تاثیر مثبت آن بر شاخص آشکار می شود.
وی براین باور است امکان کاهش بیشتر نرخ تورم و سود بانکی در ماه های آتی وجود دارد، بنابراین بازار سرمایه ایران دارای این ظرفیت است که به جذاب ترین بازار در داخل کشور و بلکه بین بورس های دنیا تبدیل شود.
این کارشناس بازار سرمایه با استقبال از برنامه دولت برای تداوم سیاست مهار تورم، بیان کرد: باید این سیاست برای تثبیت شرایط اقتصادی ادامه پیدا کند.
طیبی به شکل گیری موج های هیجانی در بازار سرمایه اشاره کرد و ادامه داد: گاهی اوقات، یک هیجان مثبت در بورس شکل می گیرد و سپس خاموش شده و آرام می شود که وقوع آن، سبب می شود که بیشتر افراد، زیان دیده و تنها اندکی سود کنند. در واقع، آنچه که مهم بوده، روند صعودی بلندمدت است که بازار سرمایه کشور این پتانسیل را داراست
وی به برنامه دولت برای تک نرخی کردن ارز اشاره کرد و اظهارکرد: تک نرخی کردن ارز، تاثیر مثبتی را بر فعالیت بورس داشته و سبب رشد برخی گروه های حاضر در بازار سرمایه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شاخص کل بورس در هفته گذشته، روندی افزایشی داشت و فعالان بازار سرمایه را نسبت به تداوم آن وضعیت امیدوار کرد.
سهامداران، امیدوارهستند که با تداوم روند صعودی فعلی، بخش از زیان هفته های گذشته آنها جبران شود.
شاخص کل بورس در سه ماه پایانی پارسال، رشد قابل توجهی داشت، اما از فروردین ماه در کانال نزولی قرار گرفت و حتی به کانال ۷۳ هزار واحدی نیز سقوط کرد، اما در دو هفته گذشته، مسیر حرکت شاخص معکوس شده و روندی افزایشی یافته است.
هم اکنون شاخص کل بورس در محدوده کانال ۷۶ هزار واحدی در نوسان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا