پیشخوانعناوین اخبار

قتل در ژاپن دستگیری در تهران/ موبایل ۴ میلیاردی راز درگیری مرگبار

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پی مراجعه فردی در سی ام آذرماه ۱۳۹۴ به دادسرای جنایی تهران با طرح شکایتی در خصوص قتل برادرش (میلاد) در کشور ژاپن، موضوع از سوی دستگاه قضایی و پلیس مورد رسیدگی قرار گرفت.

پرونده در اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ:
پرونده مقدماتی این شکایت با موضوع قتل عمـد تشکیل و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شد.

اظهارات شاکی پرونده :
شاکی پرونده در اظهاراتش به کارآگاهان این اداره بیان کرد: برادرم (میلاد متولد ۱۳۶۶) شش سال پیش با عزیمت به کشور ژاپن اقامت آنجا را دریافت کرد.
وی افزود: یکی از دوستان برادرم حدود نیمه شب ۲۳ آذرماه سال ۱۳۹۴ در تماس تلفنی خبر درگیری و جراحات شدید برادرم که درنهایت پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده بود را به ما داد.
وی ادامه داد: گزارش کامل صحنه قتل میلاد در اخبار تلویزیونی کشور ژاپن در همان زمان نیز پخش شد.

مشخص شدن علت مرگ:
با آغاز رسیدگی به پرونده و انجام هماهنگی های لازم با وزارت امور خارجه کشور و پلیس بین الملل، جسد مقتول به ایران منتقل و به خانواده اش تحویل داده شد.
همزمان با انتقال جسد مقتول به تهران و برابر اعلام پلیس ژاپن به وزارت امورخارجه و پلیس بین الملل مشخص شد، مقتول در درگیری با اراذل و اوباش موسوم به «یاکوزا»، بر اثر جراحات شدید ناشی از ضربات متعدد شمشیر به قتل رسیده است.
فعالیت غیرقانونی در زمینه خرید و فروش موادمخدر:
در ادامه تحقیقات مشخص شد که مقتول به همراه تعدادی از اتباع دیگر کشورها و دو تن از اتباع ایرانی در زمینه خرید و فروش موادمخدر فعالیت داشته و در این خصوص با گروه دیگری از فروشندگان موادمخدر دچار اختلاف و درگیری شده اند.

دستگیری چهار متهم پرونده قتل:
در ادامه پیگیری پرونده از سوی پلیس بین الملل در کشور ژاپن، چهار نفر عامل جنایت بنام های رسول (۳۱ ساله)، حسین (۳۰ ساله)، مجید (۳۲ ساله) و وحید (۳۱ ساله) شناسایی و تحت تعقیب قضایی – پلیسی قرار گرفته اند که در نهایت دو نفر از متهمان بنام های وحید و مجید توسط پلیس کشور ژاپن دستگیر شده اند.
در ادامه اقدام های پلیسی برای دستگیری دو متهم دیگر پرونده، از سوی پلیس ژاپن به پلیس بین الملل اعلام شد که پس از گذشت چند ساعت از زمان ارتکاب جنایت، رسول به ایران و حسین به کشور ایتالیا فرار کرده اند.
با هماهنگی های لازم از طریق پلیس بین الملل، سومین متهم پرونده (حسین) در کشور ایتالیا دستگیر می شود و آخرین متهم پرونده (رسول) نیز که پس از ورود غیرقانونی به ایران و آغاز زندگی مخفیانه در آخرین مخفیگاهش در شهرستان تنکابن شناسایی و در پنجشنبه ۷ مرداد ماه ۱۳۹۵ دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می شود.

*اعترافات رسول:
رسول پس از دستگیری و انتقال به اداره دهم ویژه قتل به صراحت به مشارکت در قتل مقتول اعتراف کرد و افزود: من به مدت ۱۱ سال در کشور ژاپن در زمینه خرید و فروش موادمخدر فعالیت دارم.
وی افزود: تا اینکه من و هم دستانم برای گسترش فعالیت خود اقدام به خرید یک خط تلفن گوشی تلفن همراه از مقتول به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال کردیم.
رسول با اشاره به اینکه خریداران با این خط برای خرید مواد مخدر با ما در تماس بودند، اظهارکرد: پس از گذشت مدت کوتاهی متوجه کم شدن تعداد تماس های تلفنی (کاهش تعداد خریداران موادمخدر) شدیم.
وی ادامه داد: با پیگیری این موضوع معلوم شد که مقتول با تعدادی از خریداران تماس گرفته و شماره جدیدی را برای خرید مواد مخدر به آنها داده است.
رسول با بیان اینکه این خریداران دیگر برای خرید مواد با شماره آنان تماس نمی گرفتند، گفت: در چندین نوبت به مقتول اخطار کردیم که از این کار دست بردارد و یا پول خط را باز پس بدهد اما او زیر بار نمی رفت.
رسول در خصوص روز جنایت افزود: به بهانه خرید مواد مخدر از طریق تعدادی از خریداران مواد با مقتول قرار ملاقات گذاشتیم، زمانیکه مقتول بر سر قرار حاضر شد در مواجهه با ما به سرعت اقدام به فرار کرد و ما نیز با دو دستگاه خودرو سواری به تعقیب او پرداختیم ؛ با ایجاد تصادف عمدی ، ماشین میلاد را از جاده اصلی خارج کردیم و میلاد مجبور به توقف در حاشیه خاکی جاده شد.
وی اضافه کرد: پیش از آنکه میلاد موفق به پیاده شدن از ماشین شود ، من و شریکانم به سمت ماشین حمله ور شدیم که در همان لحظه میلاد به سمت ما شمشیر و اسلحه کمری کشید که با ضربه شمشیر اسلحه از دست وی جدا شد و در نهایت هر کدام از ما چهار نفر با ضربات متعدد شمشیر و چوب میلاد را مجروح و از محل جنایت متواری شدیم.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت : هم اکنون سه متهم پرونده در اختیار پلیس ژاپن قرار دارند که با توجه به تابعیت ایرانی متهمان، اقدام های قانونی برای تحویل این سه متهم در حال پیگیری است.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم افزود: چهارمین متهم پرونده نیز با قرار بازداشت قانونی و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا