بازار‌های مالی ، بورس و بانکتیتر دوعناوین اخبار

شاخص کل بورس همچنان روند نوسانی دارد

حجم و ارزش معاملات بورس هر چند نوسانی اما همچنان رو به افزایش است؛ در معاملات امروز یک میلیارد و ۱۲۱ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از دو هزار و ۳۰۹ میلیارد ریال در ۶۸ هزار و ۱۱۲ نوبت خرید و فروش شد.
رشد سهام فولاد خوزستان،مخابرات، ارتباطات سیار ایران،بانک پاسارگاد و داروی سازی عبیدی، باعث افزایش شاخص شد اما نمادهای سایپا و  پالایش نفت بندرعباس با کاهش خود، سرعت رشد شاخص را کم کردند.
همچنین در معاملات امروز شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) ۲۴ واحد، شاخص آزاد شناور پنج واحد، شاخص بازار اول ۱۶ واحد و شاخص بازار دوم ۳۳۲ واحد رشد کرد .این در حالی است که شاخص کل (هم وزن) و شاخص قیمت (هم وزن) کمتر از یک واحد کاهش یافت.
بیشترین افزایش قیمتو در مقابل پتروشیمی فارابی، توسعه معادن و فلزات، کنترل خوردگی تکین کو، لبنیات پاک و تولید محور خودرو با بیشترین کاهش قیمت روبرو شد. در معاملات امروز به داروسازی دکتر عبیدی، حق تقدم سرمایه گذاری مسکن، حق تقدم فولاد خوزستان و فولاد خوزستان تعلق داشت

معاملات در فرابورس
در معاملات امروز ۳۵۴ میلیون اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۵۳۳ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال داد و ستد شد.
شاخص فرابورس نیز با افت حدود دو واحدی نسبت به روز پیشین، نمایشگر عدد ۷۹۹٫۷۱ بود؛ نماد پالایش نفت تهران و لاوان بیشترین تاثیر را در این کاهش داشت.
در بازار اول ۷۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۱۱ میلیارد ریال داد و ستد و در عین حال، ۷۴ میلیون و ۶۸۰ هزار ورقه بهادار به ارزش ۲۲۵ میلیارد و ۱۴۰ هزار ریال در بازار دوم معامله شد.
بیشترین حجم و ارزش معاملات روز دوشنبه متعلق به صنایع کاغذ پارس با معامله ۱۲ میلیون و ۶۸۰ هزار سهم به ارزش ۳۱ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال بود.
امروز سهام توکا رنگ فولاد سپاهان، بیمه کارآفرین و مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن بیشترین افزایش قیمت و نیرو سرمایه، گروه کاغذ پارس و پگاه فارس بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند.

نماد معاملاتی شرکت بیمه کارآفرین و بیمه نوین پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و حق تقدم خرید سهام این شرکت و همچنین نماد معاملاتی شرکت آهن و فولاد ارفع پس از ارایه اطلاعات پیش بینی، بازگشایی شد.
نمادهای معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری مسکن زاینده رود، سرمایه گذاری مسکن الوند و سرمایه گذاری مسکن شمالغرب و حق تقدم خرید سهام این شرکت در نماد معاملاتی «ثغربح۱» با توجه به دریافت اطلاعات مبنی بر تغییر با اهمیت پیش بینی سود هر سهم سال مالی ۱۳۹۵ و نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری اعتلاء البرز برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام متوقف شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا