پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

پلیس اصفهان تنها میزبان شهید گمنام در بین نیروهای مسلح

 سردار عبد الرضا آقاخانی، درحاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر یکی ازشهدای دوران دفاع مقدس در ستاد فرماندهی انتظامی استان در جمع خبرنگاران گفت: امروز ستاد فرماندهی انتظامی استان از شمیم عطر شهدا معطر شد و ما از امروز یک تقدس خاصی به میدان صبحگاه این ستاد قائل هستیم .

وی افزود: امروز نیروی انتظامی استان به خود می بالد که توانسته در بین نیروهای مسلح توفیق خاکسپاری پیکر یکی از شهدای گمنام را پیدا کند و مطمئن هستیم که به برکت وجود این شهید گرانقدر موفقیت های بزرگی در آینده نصیب نیروهای سخت کوش  خطه حماسه آفرین و ولایتمدار اصفهان خواهد شد.

این مقام مسئول به ابلاغ مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد فضای معنوی و انقلابی در رده های نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: به عقیده من این مراسم یکی از بهترین مراسم های معنوی بود که امروز در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد و قطعاً حضور این شهید بر روحیه معنوی کارکنان این ستاد اضافه خواهد کرد.

سردار آقاخانی در خصوص علت خاکسپاری شهید گمنام در ورودی میدان صبحگاه ستاد فرماندهی انتظامی استان نیز به خبرنگاران گفت: تکریم مقام شامخ شهدا در ابتدای مراسم صبحگاه یکی از اصول اولیه برگزاری این مراسم در نیروی انتظامی است و تا کنون ازجایگاه شهدا استفاده می شد که از امروز به بعد مراسم صبحگاه با ادای احترام به این شهید والامقام شروع می شود و تمام نیروها هر صبحگاه با این شهید و تمامی شهدا عهد و پیمان می بندند که تا آخرین لحظه خون خود مدافع امنیت و آرامش و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند و ذره ای در تداوم راه شهدا لغزش به خود راه ندهند .

خدمات نیروهای انتظامی کمتر از اجر و ثواب شهادت نیست

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان  اصفهان در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در ستاد فرماندهی انتظامی استان گفت: اجر و ثواب نیروهای انتظامی که امروز وظیفه دفاع از ناموس ، اموال و جان مردم را برعهده دارند کمتر از مقام شهادت نیست.

سردار شیروانیان، در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام  اظهار داشت: جوانان این مرزو بوم در دوران دفاع مقدس زمانی که احساس کردند کشور به فداکاری آنها نیاز دارد جانشان را تقدیم نظام و انقلاب کردند و قطعاً خودشان خواستند که گمنام باقی بمانند و امروز هم که تهاجم فرهنگی دشمن جوانان ما را از انقلاب جدا می کند آمده اند تا با استخوانهایشان انجام وظیفه کنند.

وی با اشاره به تشییع و خاکسپاری  ۱۲۷ شهید تازه تفحص شده در ۲۳ استان کشور طی دو روز گذشته گفت:  تلاش های زیادی صورت گرفته تا هویت این شهدا معلوم شود اما در نهایت تعدادی از این شهدا شناسایی نشدند و به عنوان شهید گمنام در مناطق مختلف خاکسپاری آنها انجام شد که مجموعه ستاد فرماندهی انتظامی استان یکی از این مناطق است که امروز توفیق میهمانی از این شهید والا مقام را پیدا کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه خیلی از یگان های نیروهای مسلح خواستار خاکسپاری شهید گمنام در محل خدمت خود بودند افزود: در بین رده های ستادی نیروی انتظامی اولین جایی است که با تدفین شهید گمنام در آن موافقت شد و این توفیق نیز پاداش زحمات ماموران پلیس در طول سال است و انشاءاله مایه خیر و برکت برای نیروهای انتظامی استان در انجام ماموریت های خطیربرقراری امنیت استان سرافراز اصفهان خواهد بود.

سردار شیروانیان در خصوص مراحل تفحص شهید گمنام عنوان داشت: این شهید به همراه شهدای دیگر شرکت کننده در عملیات والفجر(۱) در منطقه عملیاتی فکه تفحص شدند.

وی افزود: در این منطقه یک تبه رملی بود که گردانی از رزمنداگان اسلام با سلحشوری تمام در جدال با دشمن بعثی مانع عبور آنها و تسلط بر منطقه شدند و تا آخرین لحظه مقاومت کردند و سرانجام عده ای از این عزیزان که مجروح شده بودند را به آن تپه رملی بردند که بعداً آنها را به عقب برگردانند که خیلی از این عزیزان با لب تشنه به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان عنوان داشت: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس ازفرمان امام راحل تبعیت کردند و هنگام پذیرش قطعنامه هم که تکلیفی بود که امام آن را تشخیص دادند نیز از فرمان امام تبعیت کردند اما در عین حال راضی نبودند و می گریستند زیرا که هم از قافله شهدا جدا شده بودند وهم امام فرمودند که من جام زهر را نوشیدم تا اسلام زنده بماند.

سردار شیروانیان عنوان داشت: امروز شهدای مدافع حرم نیز به تبعیت از ره این شهیدان به تبعیت از امام زمان و رهبرشان مقابل کسانی که به حرم اهل بیت عصمت و طهارت تعرض می کنند می ایستند و برای دفاع از ارزش های دین و اسلام  جغرافیا و مرز برای آنها معنا ندارد .

شیروانیان کار در نیروی انتظامی را تداوم راه شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: امروز وقتی مردم در ایام تعطیلات و عید در کنار خانواده خود هستند این نیروهای انتظامی هستند که در دفاع از ناموس، اموال و جان مردم و امنیت جامعه به طور شبانه روز خدمت می کنند و قطعاً کار این عزیزان کمتر از اجر و ثواب شهادت نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا