پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

مروری بر حوادث پلیسی اصفهان:از کشف قاچاق تا کلاهبرداری با وعده برنده شدن سکه طلا

سرهنگ” حمید امیرخانی” بیان داشت : ماموران مستقر در ایست وبازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده حامل لوازم خانگی شامل،یخچال،لباسشویی،آب سردکن و… که از جنوب کشور به مقصد پایتخت در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد بار خودرو با بارنامه و مدارک ارائه شده مغایرت دارد، افزود: ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی خودرو و محموله آن را توقیف کردند.

این مقام انتظامی ارزش محموله توقیف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دانست و اظهار داشت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به بدنه اقتصادی کشور و تولید کنندگان کالای داخلی می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا برخورد قانونی خواهد کرد.

۷۷ میلیون ریال خلافی و ۳۷۶ فقره تخلف در کارنامه مگان

 یک دستگاه سواری مگان که بیش از ۷۷ میلیون ریال ریال جریمه پرداخت نشده و ۳۷۶ فقره تخلف حادثه ساز در پرونده آن ثبت شده بود توقیف و به پارکینگ انتقال یافت.

سرهنگ “جهانگیرکریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت : ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان “لنجان” یک دستگاه سواری مگان پرتخلف را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۷۷ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده و ۳۷۶ فقره تخلف حادثه ساز است که بلافاصله متوقف و به پارکینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داست : بیشترین تخلفات ثبت شده برای این خودرو ورود به محدوده طرح ترافیک است .

معاون اجتماعی پلیس اصفهان در پایان اظهار داشت : برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

حرکت با دنده عقب در بزرگراه

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت : شناخت علایم ترافیکی بی شک یکی از مهمترین عوامل ایمنی تردد در تمامی راه ها می باشد.

سرهنگ”جهانگیرکریمی” اظهار داشت: آگاهی و شناخت کامل رانندگان از علایم ترافیکی و دانستن معنا و مفهوم هرکدام و پیروی از دستورات و پیام های آنها، بی‌شک یکی از مهمترین عوامل ایمنی تردد در تمامی راه ها می‌باشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، هنگامی که وارد یکی از بزرگراههای داخل شهر می‌شویم، باید خروجی‌های آن‌ها را به خوبی بشناسیم و قبل از رسیدن به محل مورد نظر، با استفاده از چراغ راهنما و رعایت حق تقدم عبور سایر وسایل نقلیه، در منتهی الیه سمت راست قرار گرفته و خودمان را برای عبور از خروجی بزرگراه آماده کنیم.

سرهنگ کریمی ضمن اشاره به اینکه این کار باتوجه به تابلوهای اخباری راهنمایی امکان پذیراست افزود: متاسفانه عده‌ای از رانندگان وقتی از مقابل خروجی مورد نظر بزرگراه گذشته و یا به اشتباه وارد خروجی یک بزرگراه می‌شوند، ناگهان در میانه‌ی خروجی یا بزرگراه توقف و تصمیم به بازگشت می‌گیرند و با حرکت به صورت دنده عقب، می‌کوشند به جای اولشان بازگردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: حرکت بادنده عقب، آن هم در موارد مذکور و بویژه در خروجی پل‌های هوایی، بسیار خطرناک است، زیرا با توجه به کم عرض بودن خروجی بزرگراه‌ها و پل‌ها و همچنین به دلیل انحنای مسیر وکامل نبودن میدان دید، احتمال تصادف با خودروهایی که با شتاب و بدون آمادگی و پیش بینی قبلی وارد خروجی می‌شوند افزایش پیدا می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: حرکت با دنده عقب در بزرگراه چه بسا به جرح و مرگ رانندگان و سرنشینان آنها بخصوص راکبان موتورسیکلت‌ها می‌انجامد، پس به یاد داشته باشیم وقتی که به اشتباه وارد خروجی بزرگراه یا پل هوایی شدیم و یا از مقابل خروجی مورد نظرمان در بزرگراه عبور کردیم، حق دنده عقب گرفتن و به خطر انداختن جان خود و دیگران را نداریم.

کلاهبرداری با وعده برنده شدن سکه طلا

 فرمانده انتظامی شهرستان “خوانسار” از دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای که با وعده برنده شدن سکه طلا از شهروندان کلاهبرداری می کرد خبر داد.

سرهنگ “ولی اروجی” گفت : در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ادعای برنده شدن افراد مورد هدف در قرعه کشی ، از آنان مبالغی کلاهبرداری کرده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان “خوانسار” قرار گرفت .

وی توضیح داد: این کلاهبردار با حضور درب منازل و ادعای اینکه شما در قرعه کشی برنده شده اید اقدام به اخذ وجوه نقد از مردم به ویژه افراد کهنسال می کرد.

سرهنگ اروجی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی با انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات خاص این فرد کلاهبردار را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خوانسار در پایان به مجرمان، کلاهبرداران و افراد سود جو هشدار داد: هرنوع تخلف و جرمی از دید پلیس دور نمانده و نیروی انتظامی با تمام همت خود عرصه را بر متخلفین تنگ خواهد کرد و به شهروندان مخصوصا افراد کهنسال توصیه کرد: فریب وعده های دروغین اینگونه افراد سودجو را نخورید و اینگونه موارد را سریعا به پلیس گزارش کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا