پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از کشف قاچاق ۵۰کانتینر کالای خارجی تاتصادف مرگبار در محور مبارکه –شهرضا

سردار “عبدالرضا آقاخانی” اظهار داشت: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و پیروی از منویات مقام معظم رهبری و سلسله مراتب فرماندهی ناجا مبنی بر تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور نا امن کردن بستر های ارتکاب جرم و برخورد با دانه درشت های قاچاق کالا در سطح استان طی یک کار دقیق علمی ، تخصصی و پیچیده توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان و همکاری کارشناسان اداره تعزیرات حکومتی یک انبار بزرگ دپوی کالای خارجی قاچاق در حاشیه شهر اصفهان شناسایی شد.

وی افزود: با شناسایی این انبار ماموران با هماهنگی مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه تعداد ۵۰ کانتینر کالای تخلیه شده خارجی قاچاق شامل لوازم خانگی، صوتی و تصویری، مواد غذایی و اقلام صنعتی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال کشف و محموله های قاچاق تحویل سازمان اموال تملیکی استان شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در این زمینه با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان تعداد ۱۲ نفر که در امر حمل این کالاها دست داشتند ، شناسایی و دستگیر شدند.

سردار آقاخانی با بیان اینکه تا کنون هیچ گونه مدارک معتبر قانونی دال بر قانونی بودن این کالاها به مراجع ذی ربط ارائه نشده عنوان داشت: براساس مستندات پلیس این محموله ها همگی قاچاق بوده و به احتمال زیاد دست کاری هایی در اسناد و مدارک کالاها صورت گرفته است که تحقیقات از سوی کارشناسان گمرک و سازمان اموال تملیکی در حال انجام است.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: پلیس استان اصفهان با جدیت و قاطعیت بیشتر بحث مبارزه با ورود کالای خارجی قاچاق به استان را دنبال می کند و امیدواریم بتوانیم با اینگونه اقدامات مانع توزیع  و ورو کالای قاچاق شده  و در جهت حمایت از تولیدات داخلی و پیشرفت اقتصاد نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم های موثرتری برداریم.

این مقام انتظامی با تقدیر از همکاری و تعامل همه دستگاه ها و مردم خوب استان در ماموریت ها و طرح های پلیس گفت: براساس برآورد های صورت گرفته و آمارهای به دست آمده مردم خوب اصفهان یکی از بالاترین مشارکت ها را در طرح ها و ماموریت های انتظامی داشتند.

سردار آقاخانی گفت:  از مردم تقاضا داریم که همچنان ما را در برقراری امنیت استان یاری داده و در صورتی که اطلاعی از فعالیت باندها و شبکه های توزیع کالای قاچاق دارند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع ماموران پلیس برسانند تا برخوردهای قانونی با این گونه مجرمانی که به امنیت و اقتصاد کشور لطمه می زنند و باعث بیکاری جوانان و تعطیلی مراکز تولیدی می شوند مقابله کند.

کشف ۱۲۸ کیلو تریاک در سمیرم

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف ۱۲۸ کیلو تریاک و دستگیری دو سوداگر مرگ در محور “حنا-آباده” شهرستان “سمیرم” خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت : ماموران یگان تکاوری اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری در محور “حنا-آباده” به یک دستگاه خودروی وانت مزدا مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۲۸ کیلو تریاک که در اتاق بار خودرو جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ کریمی بیان داشت : در این زمینه دو سوداگر مرگ دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر به شدت مقابله خواهد کرد واجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

کشف ۱۲۵ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در “اصفهان”

گروه استان ها_ اصفهان_ رئیس پلیس آگاهی استان از کشف تعداد ۱۲۵ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در بازرسی از یک خودروی پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ”ستار خسروی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در اجرای برنامه ها و تدابیر اخیر قرارگاه مبارزه با قاچاق و در پی وصول خبری مبنی بر اینکه فردی قصد وارد کردن سیگار خارجی قاچاق بوسیله یک خودرو سواری را دارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات در یک عملیات غافلگیرانه خودرو را توقیف و پس از بازرسی تعداد ۱۲۵ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ خسروی ادامه داد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: سیگار خارجی و سایر کالاهای دخانی برای مصرف کننده عامل بسیاری از بیماری ها هستند که این نوع کالاهای قاچاق دخانی بدلیل تولید در کارگاه های زیر زمینی عمدتاً غیر بهداشتی و آسیب های به مراتب خطرناک تری را برای مصرف کننده آن در پی دارند.

۲۵ میلیون ریال خلافی در کارنامه پژو پارس

یک دستگاه سواری پژو پارس که بیش از ۲۵ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۵۳ فقره تخلف حادثه ساز داشت توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سورای پژو پارس را به منظور بررسی مدارک راننده متوقف کردند.

وی افزود: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده و ۵۳ فقره تخلف حادثه ساز است که بلافاصله به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ کریمی بیان داشت : بیشترین تخلفات ثبت شده برای این خودرو تجاوز از سرعت مجاز و مطمئنه می باشد.

معاون اجتماعی پلیس اصفهان در پایان اظهار داشت : برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

تصادف محور مبارکه –شهرضا ۷ کشته برجای گذاشت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از برخورد یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با کامیون کشنده دانگ فنگ و جان باختن راننده و سرنشیان پژو خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی”گفت : ماموران پلیس راه “اصفهان-شیراز” بامداد امروز از تصادف یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در محور “مبارکه-شهرضا” باخبر و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد:در این حادثه سواری پژو با کامیون کشنده دانگ فنگ به صورت رخ به رخ برخورد کرده بود که متاسفانه راننده پژو و شش نفر از سرنشینان در دم جان باختند.

این مقام انتظامی بیان داشت : کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را تجاوز به چپ پژو ۴۰۵ اعلام کرده اند .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان ضمن اشاره به اینکه در میان کشته شدگان این تصادف دو کودک یک ساله و چهار ساله نیز بودند به رانندگان هشدار داد:کودکان شما همچون امانتی در دست شما هستند که لازم است هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی پرهیز کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا